728 x 90

وزارت دفاع بریتانیا: رژیم ایران با تأمین تسلیحات در جنگ اوکراین به نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل ادامه می‌دهد

انگلستان
انگلستان

وزارت دفاع بریتانیا طی رشته توئیتی امروز سه‌شنبه ۲۳خرداد نسبت به تأمین تسلیحات در جنگ اوکراین  توسط رژیم ایران نوشت: رژیم ایران با تأمین این تسلیحات به نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل ادامه می‌دهد.

 

 

آخرین به روز رسانی اطلاعات دفاعی در مورد وضعیت اوکراین - ۱۳ژوئن ۲۰۲۳.

در ماه‌های اخیر، روسیه به احتمال زیاد برای تضمین عرضه طولانی‌مدت و حجم بالای وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یک طرفه [پهپاد] (OWA-UAV) تلاش کرده است. ایران با تأمین این تسلیحات به نقض قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل ادامه می‌دهد. 

روسیه احتمالاً از دریافت محموله‌های کوچک پهپادهای ایرانی یک طرفه از طریق حمل ونقل هوایی به [سوی دریافت] محموله‌های بزرگ‌تر با کشتی از ایران از طریق دریای خزر حرکت کرده است.

این کریدور ترانزیتی بین‌المللی شمال-جنوب از زمان تهاجم [روسیه به اوکراین]، اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. این [اقدام] به روسیه اجازه می‌دهد تا به بازارهای آسیایی، از جمله انتقال تسلیحات، به شیوه‌هایی که امیدوار است کمتر در برابر تحریم‌های بین‌المللی آسیب‌پذیر باشد، دسترسی پیدا کند.

روسیه به احتمال زیاد روی پهپادهای انتحاری سرمایه‌گذاری می‌کند، زیرا در زمانی که بخش زیادی از ذخایر موشکهای کروز خودش را در اوکراین مصرف کرده است، [این پهپادها] به روسیه توانایی حمله دوربرد نسبتاً ارزان را می‌دهند.

-وزارت دفاع بریتانیا

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9827b57f-71de-4c50-b40a-3da0ca4b6045"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات