728 x 90

دومین مناظره کاندیداهای سرسپرده در سیرک انتخابات خامنه‌ای، فضحیتی بزرگتر از مناظره اول

دومین مناظره کاندیداهای سرسپرده در سیرک انتخابات خامنه‌ای
دومین مناظره کاندیداهای سرسپرده در سیرک انتخابات خامنه‌ای

دومین مناظره کاندیداهای سرسپرده در سیرک انتخابات خامنه‌ای، به فضیحتی بزرگتر از مناظره اول تبدیل شد و رسانه‌ها و مهره‌های خود رژیم آن را «دورهمی رومخی»، «خسته‌کننده»، باز هم نامناظره، و «باعث کاهش مشارکت» توصیف کردند.

فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای با عنوان «هم‌چنان نامناظره!» نوشت: در دومین مناظره نیز مانند مناظره اول، به یک سری حرفهای کلی کارشناسی گذشت. حرفی برای گفتن ندارند و یک سری گزاره‌ها را دائما تکرار می‌کنند که در این رابطه پورمحمدی سرآمد این مکررگویی‌هاست. قالیباف در یک چارچوب خنثی و یکنواحت بحث می‌کرد. جلیلی کمافی‌السابق ناتوان از ارائه یک گفتار مناسب برای جلب آرا است.

 

آخوند ابطحی، مشاور رؤسای جمهور سابق رژیم نیز گفت: مناظره دوم خسته‌کننده بود و این مناظره مشارکتی افزون نکرد.

 

یامین‌پور، معاون وزیر و از گردانندگان تلویزیون سپاه پاسداران (افق) نوشت: چه بسا مناظره‌های این دوره برخلاف انتظار موجب کاهش مشارکت بشود. مناظره‌ها تا سطح گفتگوهای معمولی کارشناسی پایین آمده که این امر باعث ایجاد سرخوردگی و بی‌انگیزگی می‌شود.

 

فرهیختگان آنلاین هم با عنوان «یک دورهمی رومخی!» نوشت: هر چه جلوتر می‌رویم لزوم پاسخگویی شورای نگهبان درباره این آشی که پخته بیشتر می‌شود، واقعاً این [نمایش] میزانسنی که درست کرده‌اید نشان‌دهنده همه ظرفیت سیاسیون قانونی ماست؟! این سبک از مناظره باعث کاهش مشارکت می‌شود نه از بابت نبودن هیجان و زد و خورد بلکه از بابت تهی نشان دادن چنته نظام از ایده‌های حکمرانی. با این وضع احتمالاً کار انتخابات تا لحظات آخر تعیین‌تکلیف نمی‌شود چون وضع مرددین مثل پایانی فیلمهای فرهادی است.

 

رسانه‌های حکومتی با انتشار نمودارهایی نوشتند، آمارها درباره حواشی مربوط به انتخابات باز هم وارد فاز عجیب و غریبی شده است. یک نظرسنجی (رسمی) اعلام کرد که ۷۳درصد مردم مناظره‌ها را تماشا نکردند.

منابع حکومتی از جمله نوشتند که کدام را باور کنیم؟ (۷۳درصدی که مناظره را تماشا نمی‌کنند را یا این حرف) جبلی رادیو تلویزیون را که اعلام کرده ۹۲درصد مردم از مناظره رضایت داشتند.

 

در بخشی از دومین مناظرهٔ کاندیداهای سرسپرده، آخوند دژخیم پورمحمدی جلاد قتل‌عام ۶۷ جنایاتش علیه مجاهدین را به رخ رقیبان کشید و تأکید کرد که در مقابله با مجاهدین و دشمنان، از قوی‌ترین مهره‌های ر‌ژیم بوده است.

تلویزیون شبکه یک رژیم ۳۱خرداد:

زاکانی: در واقع ترامپ هراسی آقای پورمحمدی هم راه به جایی نمی‌بره اصلاً دوره عوض شده

پور محمدی: اشتباه نکنید من تجربه تاریخی وقتی پیشینه مدیریتی‌ام نشون داده جزو قوی‌ترین عناصر این کشور بودم در مواجهه با دشمن با آمریکا قوی‌ترین با منافقین، داخلی، ضد انقلاب، خارجی هست که نمی‌تونم نصف اش رو هم بگویم وقتش برسه اینا رو مفصل توضیح خواهیم داد از این بیانات هم نفرمایید اگه قراره کسی در مقابل ترامپ بایسته ما ها هستیم خواهید دید آینده چه وضعی پیش میاید.

 

پزشکیان در جریان نمایش مسخره دومین مناظره بار دیگر گفت: هر کسی به ستاد من بیاید می‌پذیریم چون می‌خواهم رأی بگیرم. اما آنچه عمل می‌کنم سیاست‌های خامنه‌ای است و به آن عمل می‌کنم. خط قرمز من است.

در همین رابطه پاسدار عبدالله گنجی، گرداننده روزنامه همشهری نوشت: پزشکیان تنها کاندیدایی است که مستمراً بر سیاست‌های کلی نظام تأکید و آن را خط قرمز اعلام می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a00922ee-e06e-4c76-aea5-ddb3b689c09c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات