728 x 90

آسوشیتدپرس: رئیس‌جمهور سریلانکا در بحبوحه بحران اقتصادی از کشور فرار کرد

معترضان سریلانکایی در مقر رئیس جمهور این کشور
معترضان سریلانکایی در مقر رئیس جمهور این کشور

آسوشیتدپرس روز ۲۲تیرماه در گزارشی درباره اعتراضات در سریلانکا و فرار رئیس جمهور این کشور نوشت: رئیس‌جمهور سریلانکا بامداد چهارشنبه از کشور فرار کرد و در نیمه‌شب تنها چند ساعت قبل از کناره‌گیری در بحبوحه بحران اقتصادی ویرانگر که باعث کمبود شدید مواد غذایی و سوخت شده است، کشور را ترک کرد.

به گفته یک مقام اداره مهاجرت که نخواست نامش فاش شود، رئیس‌جمهور گوتابایا راجاپاکسا، همسر و دو محافظش سوار هواپیمای نیروی هوایی سریلانکا به مقصد شهر ماله، پایتخت مالدیو شدند.

راجاپاکسا تحت فشار با استعفا موافقت کرده بود. رانیل ویکرمسینگه، نخست‌وزیر، گفت پس از روی کار آمدن دولت جدید، مقامش را ترک خواهد کرد.

فرار رئیس‌جمهور به‌دنبال ماه‌ها تظاهراتی بود که روز شنبه با هجوم معترضان به خانه، دفتر کار و اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر وی به اوج خود رسید، انجام شد. تظاهراتها سلسله سیاسی خانواده او را که در بیشتر دو دهه گذشته بر سریلانکا حکومت می‌کردند، متلاشی کرد...

بن‌بست سیاسی بحران اقتصادی را شعله‌ورتر کرد، زیرا فقدان یک دولت جایگزین، کمک مالی مورد انتظار صندوق بین‌المللی پول را به تأخیر انداخت.

همزمان این کشور به کمکهای همسایه هند و چین متکی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f307150-5225-402d-b067-1ebf93a23a21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات