728 x 90

توطئه خانواده عليه اشرف,حمله به اشرف,

شیخ محمد بن محمد بن احمد المهدی عضو هیأت علمای یمن: محاصره اشرف و ساکنان آن شرعا جایز نیست

-

شیخ محمد بن محمد بن احمد المهدی
شیخ محمد بن محمد بن احمد المهدی
شیخ محمد بن محمد بن احمد المهدی عضو هیأت علمای یمن و 5تن دیگر از علمای این کشور با صدور فتوایی اعلام کردند: محاصره اشرف و ساکنان آن شرعا جایز نیست.

آنان تأکید کردند اجازه برای وارد کردن پزشکان و کلیه نیازهای ساکنان اشرف واجب شرعی است و هیچ مسلمانی نباید مسلمان دیگری را مورد ظلم قرار دهد.
علمای یمن در پاسخ به استفتاء ساکنین اشرف در مورد محاصره ظالمانه و ضدانسانی که بیش از یکسال است دولت عراق بر آنان تحمیل کرده است اعلام کردند، محاصره این قرارگاه و ساکنین آن اقدامی نامشروع است. آنان تأکید کردند اجازه برای وارد کردن مواد و پزشکان و کلیه نیازهای ساکنان اشرف واجب شرعی است و هیچ مسلمانی نباید مسلمانی دیگر را مورد ظلم قرار دهد و یا او را تحقیر و به دشمنش تسلیم کند.

شیخ محمدبن‌محمدبن احمد المهدی و دیگر علمای یمن، هم‌چنین در پاسخ به استفتاء ساکنین اشرف در مورد رفتار ضدانسانی حکومت ولایت‌فقیه با خانواده‌های ساکنان اشرف که در سالهای قبل برای دیدار بستگانشان به أشرف آمده‌اند و در حال حاضر با عنوان محارب با خدا دستگیر و زندانی و اعدام می‌شوند اعلام کردند، رژیم حاکم بر ایران مدعی است که شریعت و مذهب اهل بیت را پیاده می‌کند، بنابراین واجب است که با آنان با رحمت و اخلاق اهل بیت رضی الله عنهم رفتار نماید.

آنان خطاب به رژیم ایران گفتند، بنگرید که امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب رضی الله عنه چگونه با کسانی که حتی با سلاح علیه او خروج کرده بودند، برخورد کرد و خون آنان را جز در موارد نادر و در حالت ضرورت مباح نکرد و خانواده‌ها و کودکان را به قتل نرساند.
صادر کنندگان این فتوا عبارتند از:
شیخ محمد بن محمد بن احمد المهدی از هیأت علمای یمن و استاد حدیث در دانشگاه اب
استاد دکتر شیخ حسن بن محمد الشباله استاد حدیث در دانشگاه إب
شیخ محمد العزی علی الشیخ (اهل بیت) مدرس در مرکز امام الشوکانی
شیخ عبد الرحمن العرومی، مدرس در مرکز علوم شرعی تسنن
شیخ محمد بن راجح امام و خطیب مسجد الامام الشافعی
شیخ محمد سعید بن موسی العدنی رئیس مرکز علوم شرعی تسنن
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5564d1d5-714e-4b5e-8e1d-0a20d6f35ba3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات