728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,حذف مطلك,

شیوخ عشایر عراق، دخالتهای رژیم ایران در انتخابات را محکوم کردند

-

دخالتهای رژیم آخوندی در عراق مورد تنفر مردم عراق است
دخالتهای رژیم آخوندی در عراق مورد تنفر مردم عراق است
شیوخ عشایر عراق در پایان کنفرانسی که با حضور دکتر صالح المطلک برگزار کردند، بیانیه‌یی صادر نمودند و ضمن محکوم کردن دخالتهای رژیم ایران در انتخابات عراق خواستار دخالت فوری سازمان ملل متحد، شورای امنیت، اتحادیهٴ اروپا، اتحادیهٴ عرب و سازمان کنفرانس اسلامی برای مقابله با بحران سیاسی کنونی در عراق گردیدند.

در این بیانیه آمده است: ما در حالی در این شرایط دشوار زندگی می‌کنیم که کشورمان در نقطه عطف خطرناکی به‌سر می‌برد و برخی می‌کوشند از طریق جو سازی ما را به زمان کشت و کشتاری که کشور و جامعه را تباه ساخت برگردانند. ما باید هوشیار باشیم و مقاصد دشمنان عراق را افشا کرده و برای تداوم برنامهٴ ملی و میهنی مقاومت و ایستادگی کنیم برنامه‌یی که در حال بلوغ و شکل گرفتن و جایگیر شدن در اندیشه‌ها و افکار و وجود عراقیان می‌باشد. هم‌چنین باید هر آنچه را که موجب پایه‌گذاری یک دولت متمدن دارای قانون اساسی و حاکمیت قانون گردد که به مردم خود بدون تبعیض احترام بگزارد مد نظر قرار بدهیم.

این وضعیت بهم‌ریخته ناشی از تصمیمات به اصطلاح هیأت حسابرسی و عدالت و پیامدهای انصراف و عقب‌نشینی هیأت استیناف از تصمیم اول خود مبنی بر اجازه دادن به همهٴ کاندیداها برای شرکت در انتخابات پارلمانی، یک بدعت خطرناک و موجب سرافکندگی در تاریخ قضائیهٴ عراق به شمار می‌رود. از طرف دیگر شاهد دخالتهای خارجی گسترده از موضع قیمومت بر عراق هستیم چرا که نقش آمریکا در برابر نفوذ ایران در عراق و تأثیر آن بر صحنهٴ سیاسی افت کرده است. از این‌رو ما از همهٴ دست‌اندرکاران روند سیاسی خواستاریم که به مسئولیتهای خود در حل این بحران خطرناک و تجدید نظر در اقدامها اتخاذ شده که آیندهٴ عراق و وحدت ملت آن را تهدید می‌کند عمل کنند و خواستار یک موضع عربی روشن برای حمایت و پشتیبانی از عراق در چنین شرایط حساسی هستیم زیرا معتقدیم اتحادیهٴ عرب به‌عنوان نهادی که می‌تواند آرمانهای اعراب را نمایندگی کرده و از ارزشهای آنها دفاع کند از واقعیت و از آنچه روی می‌دهد بیگانه است.

در ادامه بیانیه شیوخ عشایر عراق آمده است: با توجه به نقش ضعیف اتحادیهٴ عرب در قبال آنچه از آغاز حملهٴ اشغالگرانهٴ آمریکا در مارس 2003 و پیامدهای آن بر سر عراق آمد، خواستار بازبینی اعراب در نقش اتحادیهٴ عرب و بررسی علل شکستهای آن هستیم. هم‌چنین از جامعهٴ بین‌المللی خواستار تلاش برای تقویت نقش سازمان ملل متحد در عراق که طبق مادهٴ هفت منشور ملل متحد مأموریت ایفای این نقش را دارد هستیم و از شورای امنیت می‌خواهیم که به مسئولیتهای خود در نجات دادن روند سیاسی عراق عمل کند به‌طوریکه برپایهٴ دموکراسی واقعی و امکانات و فرصتهای برابر برای همه مبتنی باشد و نه بر حذف و به حاشیه راندن و کنار گذاشتن، والا ناچار خواهیم بود که در برخورد با روند سیاسی تجدید نظر کرده و به تحریم انتخابات و نامشروع دانستن آن و نتایجش فرابخوانیم. کنفرانس، این توصیه‌ها و تصمیمات را اتخاذ کرد:

1- کنفرانس از ریاستهای چهارگانه (دو ریاست مجریه یعنی رئیس‌جمهور و نخست وزیر، ریاست مجلس و ریاست قوهٴ قضائیه) می‌خواهد یک جلسهٴ فوری برای متوقف‌ساختن روند خطرناکی که در کشور پدید آمده برگزار کنند و به مسئولیتهای خودشان برای نجات عراق عمل نمایند.

2- کنفرانس از مجلس نمایندگان عراق می‌خواهد که یک جلسهٴ فوق‌العاده با حضور نمایندگانی از این کنفرانس برگزار کند.

3- شرکت کنندگان در کنفرانس تصمیم به ارسال نامه‌هایی فوری به سازمان ملل متحد و شورای امنیت و اتحادیهٴ اروپا و اتحادیهٴ عرب و سا زمان کنفرانس اسلامی اتخاذ کردند تا آنها به مسئولیتهایشان برای اصلاح روند سیاسی در عراق عمل نمایند.

از همگان خواستاریم که موضع جدی و روشن برای دست یافتن به ثبات و پیشرفت کشور اتخاذ کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3630511-0f7d-4cee-a462-8bb9da14de50"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات