728 x 90

-

مراسم سال نو میلادی، با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و با شرکت شخصیتهای سیاسی و اجتماعی فرانسه برگزار شد

-

عکس ویژه
عکس ویژه

مراسمی به‌مناسبت سال نومیلادی در سالن شهرداری شهر اورسوراواز با شرکت رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت شهردار اورسوراواز، شهردار سرژی مرکز استان والدواز، شهرداران و اعضای شوراهای چند شهر دیگر این استان، و هم‌چنین شهردار شهر کونئو ایتالیا و نیز شخصیتهای سیاسی واجتماعی فرانسوی و اهالی اورسوراواز و دیگر شهرهای والدواز شرکت داشتند.




در گردهمایی سال نو میلادی در سالن شهرداری اورسور اواز، دومینیک لوفور شهردار سرژی و رئیس منطقه سرژی پونتواز، خانم کریستین فورژ، شهردار لافوش گوبون، آلن اشمیت شهردار ژانیویل، ژان پیر پاروتی شهردار آرونوبل، فیلیپ ریگاس شهردار فروویل، ژاک لافیت شهردار نویل سوراوازر و میشل والاد شهردار پیرلی حضور داشتند.

 


آلبرتو والماجا شهردار شهر کونئوی ایتالیا که در آبان گذشته در جلسه‌یی در سنای ایتالیا باحضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، کونئو را به‌عنوان شهر خواهر اشرف معرفی نمود و مدال طلای مقاومت این شهر را به خانم رجوی اهدا کرد و نیز کارلو بوزلی معاون شهردار کونئو که چندی قبل از شهر اشرف دیدار کرده است، دراین مراسم حضور داشتند.



در ابتدای این گردهمایی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ضمن خیرمقدم به حاضران گفت:


سال نو را جشن می‌گیریم با نزدیک کردن دلهایمان به یکدیگر


برای گرفتن تصمیمات خیر که در زندگی ما تغییر می‌آورند،


برای عدالت بیشتر، آزادی بیشتر، و صلح بیشتر


برای جامعه‌یی با انسانیت و همبستگی بیشتر.


خانم رجوی گفت: سال 2008، سالی بود که غم و اندوه زیادی برای مردم دنیا داشت. در آخرین روزها، شاهد بروز جنگ در غزه و کشتار غیرنظامیان بودیم. دعا می‌کنیم که این جنگی که سود برنده اصلی آن ملایان حاکم بر ایرانند، هرچه زودتر پایان یابد و آرزو می‌کنیم که صلح و دوستی و همبستگی جایگزین جنگ و کشتار بیگناهان گردد.


رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به حمایت اکثریت نمایندگان مجلس ملی فرانسه، صد سناتور فرانسوی، روسا یا معاونان منتخب شوراهای 40منطقه فرانسه و بیش از هزار تن از شهرداران منتخب فرانسوی شامل اکثریت شهرداران استان والدوآز از مقاومت ایران اشاره کرد رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت گفت: زمان آن است که تصمیم ‌گیرندگان در فرانسه به این صدا گوش دهند.


صدای متحد منتخبان فرانسه که می‌گویند باید عدالت در مورد مقاومت ایران به اجرا گذاشته شود و برچسبهای بی‌اعتبار در مورد آنان کنار گذاشته شود. حذف برچسب تروریستی که دادگاهها در اروپا هفت بار علیه آن حکم داده‌اند، فقط به سود ما نیست. این، اهرم تغییر در ایران را فعال می‌کند. این جایگزین جنگ و حمله نظامی است.


پس از سخنان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت دکتر صالح رجوی نماینده شورای ملی مقاومت در فرانسه با تبریک سال نو میلادی به حاضران و آرزو برای پیروزی صلح و عدالت در جهان، به پیروزیهای مقاومت در سال گذشته اشاره کرد و گفت:


طی سال گذشته یکی از بالاترین دادگاههای اروپا سه حکم به نفع مقاومت ایران صادر کرد. در عین حال که وضعیت رژیم روز به روز خرابتر و منزوی‌تر از قبل می‌شود. البته دقیقا به همین دلیل توطئه‌هایش علیه مقاومت روز به روز بیشتر می‌شود.


در نتیجه باید بیشترین هشیاری را داشته باشیم. البته مقاومت ایران این شانس را دارد که در سراسر جهان از حامیانی دلسوز و وفادار برخوردار است. دکترصالح رجوی اظهار امیدواری کرد که سال جدید میلادی سال موفقیتهای بیشتر برای مقاومت و مردم ایران و حامیانشان باشد.


آن‌گاه ژان پیر بکه شهردار اور سوراواز ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان به ویژه به شهرداران و شخصیتهای شرکت کننده، گفت: خیلی خوشحالیم که همه را در سال نو می‌بینیم و از این مناسبت استفاده می‌کنیم و آرزوهایمان را برای سال جدید بیان می‌کنیم، آرزو می‌کنیم که کشور ما حقوق‌بشر را محترم بشمارد و تصمیمات دادگاه عدالت اروپا را اجرا کند.


ما برای همه جهان آرزوی صلح داریم و این که خطر توسعه تسلیحات اتمی دیگر جهان را تهدید نکند. به ویژه این که رژیم ایران به‌شدت در پی دست‌یابی به تسلیحات اتمی است. برای این کار همه نهادهای بین‌المللی باید بسیج شوند و از دست‌یابی رژیم به سلاح هسته‌یی جلوگیری کنند. آرزو می‌کنیم که مردم ایران هرچه زودتر مسیر صلح و حقوق‌بشر را بازیابند و دیگر خبری از اعدام و شکنجه و سرکوب مردم ایران نباشد. و این وضعیت پایان یابد.


شهردار اورسوراواز هم‌چنین گفت: شش سال بعد از هفده ژوئن 2003 امیدواریم که دولت فرانسه و وزیر دادگستری این پرونده خالی را ببندند و بجای آن تصمیمات دادگاه عدالت اروپا را اجراکند. وی تأکید کرد که با توجه به احکام دادگاه عدالت اروپا، اتحادیه اروپا باید مجاهدین را ازلیست تروریستی خارج کند.


دومینیک لوفور، رئیس منطقه سرژی پونتواز و شهردار شهر سرژی با تبریک سال نومیلادی گفت: امیدوارم که سال جدید سال پیشرفتهای هرچه بیشتر برای مردم و مقاومت ایران باشد. این فرصت خوبی است که بار دیگر حمایت خودم و شهرداران والدواز را از شما بیان کنم. 1160 شهردار چندی قبل این حمایت را بیان کردند و ما امیدواریم که دولت فرانسه حکومت قانون را برقرار کند و احکام دادگاه عدالت اروپا را اجرا نماید. همه دموکراتهای جهان برای دفاع از آزادی و دموکراسی مسئول هستند این حقوق برای مردم ایران کما این که برای مردم فلسطین و اسراییل باید به‌رسمیت شناخته شود. وقتی منطق صلح در جهان غالب نباشد و جامعه بین‌المللی وظایف خودش را انجام ندهد، منطق جنگ غالب می‌شود. به همین دلیل است که ما همگی باید در کنار مقاومت ایران باشیم.




در مراسم سال نو میلادی در سالن شهرداری اورسوراواز علاوه بر شهرداران و شخصیتهای فرانسوی، شهردار شهر کونئو، شهر خواهر اشرف و معاون شهردار شرکت داشتند. آقای والماجا شهردار کونئوی ایتالیا که شهر نمونه مقاومت در برابر مقاومت ضدفاشیستی دراین کشور است، سخنانی ایراد کرد و گفت: من مفتخرم که در مراسم اعلام خواهری شهر اشرف و کونئو در سنای ایتالیا که با حضور رئیس‌جمهور مریم رجوی برگزار شد، شرکت داشتم و امشب بسیار خوشحالم که در میان شما هستم. آرزو می‌کنم که شهرهای دیگر ایتالیا و شهرداران آن هم بتوانند در مقاومت شما سهیم شوند و امیدوارم که شما هر چه زودتر در این مبارزه به پیروزی برسید و به آزادی و دموکراسی در ایران دست‌یابید.


سپس کارلو بوزلی معاون شهردار کونئو گفت: من این افتخار راداشتم که چندی قبل به اشرف رفتم. قطعا اشرف سمبل آزادی و دموکراسی است. اشرف شهر مقاومت و مبارزه است و ما با تمام قوا از آن دفاع خواهیم کرد. به این منظور ما یک کمیته از پارتیزانهای مقاومت ضدفاشیستی ایتالیا به ریاست آلدو بنه ولی، - ازقهرمانان مقاومت دربرابر فاشیسم ونازیسم درجریان جنگ دوم جهانی- تشکیل داده‌ایم و در کنار مقاومت ایران هستیم. یقین داریم که با کمک آقای شهردار، شهرداران زیادی را در ایتالیا با شما همراه می‌کنیم. شورای شهر ما همه در کنار شما هستند و با تمام قوا از شما حمایت می‌کنند. امیدوارم که سال 2009 برای مقاومت ایران سال پیروزی در نیل به آزادی و دموکراسی باشد.


در بخشی دیگری از مراسم سال نو میلادی در سالن شهرداری اورسوراواز، هیأتی از همسایگان مقر رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت که از شهر اشرف دیدار کرده‌اند، روی سن رفتند و ضمن آرزوی موفقیت برای مردم و مقاومت ایران و ساکنان شهر اشرف، از تاثیرات این سفر و دیدار با قهرمانان اشرف سخن گفتند.


خانم ماری لورت گیو گفت ساکنان اشرف و جوانانی که من با آنها دیدار کردم با ایمان و اراده‌یی سرشار به مقاومت خود ادامه می‌دهند ما هر چه در توان داریم باید در حمایت از آنها به کار گیریم.


عبدالرحیم کزباری نماینده انجمن دانشجویان مسلمان فرانسه گفت: در اشرف با غنای انسانی فوق‌العاده‌یی روبه‌رو شدیم. به نظر من آنها گنجینه‌یی از عشق و انسانیت هستند. عبدالرحیم کزباری با اشاره به وقایع تلخ غزه در روزهای ابتدای سال نو گفت: متاسفانه در روزهای اول سال نو با وضعیت اسفبار مردم فلسطین و این جنگ خونین روبه‌رو هستیم جنگی که رژیم ایران به آن دامن زده است. ما به‌عنوان انجمن دانشجویان مسلمان فرانسه با ارتجاع و قشریگری اسلامی مخالفیم و امیدواریم روزی برسد که همه مسلمانان جهان با این بنیادگرایی مبارزه کنند.


خانم کارولین مانژن نیز ضمن گرمترین سلامها به اشرفیان گفت: من با تمام قلبم از این مقاومت حمایت می‌کنم و ما هرگز در برابر ستم رژیم ملاها بی‌تفاوت نیستیم.


ابل لامبا در سخنان خود با اشاره به صحبتهای برنارد کوشنر در مورد مجاهدین و تلاش دولت فرانسه برای نگهداشتن نام مجاهدین در لیست تروریستی گفت: ما این جا هستیم برای حمایت از این مقاومت و هرچه در توان داریم برای خارج کردن نام مجاهدین از لیست تروریستی تلاش می‌کنیم.



										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/124e90f4-ab30-49ed-8a31-9d8274f9ac15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات