728 x 90

هشدار مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا: رژیم ایران از ۱۰ هزار نیروی خارجی در سوریه حمایت می‌کند

دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا
دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا
دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا هشدار دار:‌ رژیم ایران حدود ۱۰ هزار شبه‌نظامی شیعه عراقی، افغان، و پاکستانی را در جنگ سوریه آموزش و مسلح کرده است.

او روز پنجشنبه 21اردیبهشت 96 در یک جلسه علنی کمیته اطلاعاتی سنا آمریکا گفت‌:‌ رژیم ایران همچنین صدها نفر از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را در حمایت از حکومت بشار اسد به این کشور اعزام کرده است.

بلندپایه‌ترین مقام اطلاعاتی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد جنگ داخلی یمن – که رژیم ایران در آن به حمایت از شبه‌نظامیان حوثی متهم است - در سال جاری میلادی ادامه پیدا کند.

دن کوتس در مورد افغانستان نیز گفت با وجود افزایش کمکهای نظامی آمریکا و متحدانش، اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان تقریباً به‌طور قطع در سال ۲۰۱۸ میلادی بدتر خواهد شد.

مقام‌های ناتو و آمریکایی در افغانستان می‌گویند که ۶۲درصد جمعیت و ۵۷ درصد خاک افغانستان در کنترل دولت این کشور است.

چند رسانه آمریکایی اخیراً گزارش کردند برخی مقامهای دولتی آن کشور خواهان اعزام حداقل ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی دیگر برای مبارزه با طالبان در افغانستان شده‌اند.

قرار است رئیس جمهوری آمریکا روز ٢٥ مه در نشست سران کشورهای عضو سازمان ناتو شرکت کند و انتظار می‌رود تا آن زمان، نظر خود نسبت به استراتژی آمریکا در جنگ افغانستان را مشخص کرده باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/362c4db9-53a7-4a47-a27e-a6bec370e047"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات