728 x 90

اعتراضهاى كارگران,

تجمع‌های اعتراضی اقشار مختلف میهنمان در تهران، زنجان، اصفهان آران، بیدگل، ایلام، شوش، هرمزگان و کرمان

-

 -
-
اقشار مختلف میهنمان امروز چهارشنبه و روز سه‌شنبه هفتم دی در تهران، زنجان، اصفهان آران، بیدگل، ایلام، شوش، هرمزگان و کرمان، دست به تجعمات اعتراضی زدند.

در تهران جمعی از کارگران قراردادی وزارت کشاورزی روز چهارشنبه 8 دی در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی خود مقابل مجلس ارتجاع دست به تجمع زدند. کارگران به وضعیت استخدامی خود پس از ده سال کار و بی‌عدالتی و تبعیض پیرامون استخدام خود اعتراض کردند.

در زنجان طلافروشان بازار این شهر از روز سه‌شنبه 7 دیماه 95 برای سومین بار طی ماههای اخیر دست به اعتصاب زدند و کرکره‌های مغازه‌های خود را پایین کشیدند. این اعتصاب امروز چهارشنبه 8 دی ماه نیز ادامه دارد و هم‌چنان کرکره مغازه‌ها پایین است.

طلافروشان زنجانی اعلام کردند در اعتراض به اخاذی مالیاتی که به ناحق توسط اداره مالیات اعمال شده است؛ اعتراض داشته و به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
 

در اصفهان بنا‌ به گزارشهای دریافتی صبح امروز چهارشنبه 8دی بیش از 500تن از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان برای چندمین بار مقابل استانداری رژیم در اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

آنها در اعتراض به پرداخت نشدن 6ماه حقوق عقب‌افتاده خود دست به تجمع زدند. کارگران به جان آمده می‌گویند: «آخرین دریافتی ما از کارخانه مربوط به خرداد ماه است و ما در شرایط فعلی به هیچ‌وجه توانایی اداره کردن هزینه‌های زندگی را نداریم.
 
در زنجان بیش از 200تن از کارگران خدماتی مجتمع «آلومینیوم المهدی» در استان هرمزگان، صبح امروز (8 دی) در اعتراض به اخراج ناگهانی خود؛ مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض گفت: ما حدود 230 کارگر پیمانی شاغل در بخش خدماتی آلومینیوم المهدی در استان هرمزگان هستیم که برای انجام کارهای خدماتی مانند امور فضای سبز، آبدارخانه و نظافت در این مجتمع مشغول کار بودیم. که از صبح امروز کارفرما مانع ورود کارگران به محل کارشان شده است؛ آنها گفته‌اند که دلیل این تعدیل‌ها، ناکافی بودن منابع مالی است. کارگران محروم می‌گویند: این درست نیست که کارفرما پس از بهره‌کشی از ما حکم اخراج ما را صادر کند

در آران و بیدگل در اصفهان جمعی از صنعتگران فرش ماشینی در اعتراض به افزایش قیمت مواد اولیه بافت فرش در شهرک سلیمان صباحی تجمع کردند. یکی از معترضان گفت: حدود دو سال است که صاحبان صنایع فرش دستباف با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند به این ترتیب بسیاری از کارخانه‌های فرش ماشینی در این شهرستان تعطیل خواهند شد

در استان ایلام گروهی ازکارگران وپرسنل شاغل سدسیمره روز سه‌شنبه هفتم دی در اعتراض به پرداخت نشدن ۱۳ماه حقوق عقب‌افتاده خود تجمع اعتراضی برگزار کردند. یکی از کارگران معترض گفت چطور دولت روحانی به خودش اجازه می‌دهد دم از حقوق شهروندی بزند و بعد ۱۳ماه حقوق مارا ندهد. ما جواب خانواده‌هایمان را چی بدهیم و این مایه شرمساری کسانی است که دم از حقوق شهروندی ما می‌زنند.
 
در کرمان کارگران شهرداری این شهر از روز شنبه 5 دیماه در اعتراض به پرداخت نشدن 5ماه حقوق عقب‌افتاده خود دست به اعتصاب زدند و از رفتن به‌سر کار خودداری کردند. کارگران ازجمع‌آوری زباله هادر سطح شهر خودداری می‌کنند.
و در شوش در استان خوزستان؛ دانش‌آموزان دبستان موسوم به شهدای روستای میان آب روز سه‌شنبه 7 دیماه در اعتراض به نداشتن برق و وسیله گرمایش در دبستان خود در مقابل این مدرسه تجمع کردند و خواستار حل و فصل شدن گرمایش مدرسه‌شان شدند. دانش اموزان شعارهایی در دست داشتند که روی آن از جمله نوشته شده بود:«با دستان یخ زده چگونه بنویسیم! “یا ”اداره برق کجایی دقیقاً کجایی!.»
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2a97c8d-d9c6-48bf-8f66-6523f70c8bb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات