728 x 90

رافائل گروسی: ما هیچ اطلاعاتی از فعالیت‌های هسته‌یی ایران در اختیار نداریم

رافائل گروسی مدیرکل آژانس
رافائل گروسی مدیرکل آژانس

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی که روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ایراد کرد با انتقاد از تخریب سیستم بازرسی توسط رژیم ایران گفت: «اکنون ما هیچ اطلاعاتی از فعالیت‌های هسته‌یی ایران در اختیار نداریم، این یک مقطع بسیار حساس است و جامعه بین‌الملل باید با این واقعیت روبه‌رو شود که ما نمی‌دانیم ایران چه چیزی ممکن است داشته باشد یا نداشته باشد».
وی با هشدار به رژیم ایران پیرامون تهدیدهای ضمنی این رژیم مبنی بر احتمال تغییر در سیاست‌های اتمی اضافه کرد: «سخنان اخیر مقامات جمهوری اسلامی درباره تغییر احتمالی سیاست‌های اتمی احتمال بروز بحرانی جدید با تهران و خروج ایران از معاهده منع اشاعه هسته‌یی را بالا برده است».
خاطرنشان می‌شود که کمال خرازی، مشاور خامنه‌ای، روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در یک تهدید آشکار گفته بود: «ما تصمیمی برای ساخت بمب هسته‌یی نداریم، اما اگر موجودیتمان تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌یی و نظامی خودمان را تغییر دهیم».
این سخنان خرازی با واکنش آمریکا مواجه شد و متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در پاسخ به تهدیدات خرازی گفت: «این اظهارات غیرمسئولانه است، همان‌طور که رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا بارها به صراحت گفته‌اند، ایالات متحده به هر طریقی اجازه نخواهد داد تا جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌یی دست پیدا کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8163bbb0-5438-4b69-ae83-2d4d90052509"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات