728 x 90

رویترز: خنثی سازی توطئه رژیم ایران برای قاچاق سلاح به اردن

پلیس اردن
پلیس اردن

رویترز در گزارشی به تاریخ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، به‌نقل از منابع اردنی فاش کرد که یک توطئه مشکوک به رهبری رژیم ایران برای قاچاق سلاح به اردن برای انجام عملیات خرابکارانه توسط نیروهای اردنی خنثی شد.
بر اساس گزارش رویترز، این تسلیحات توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در سوریه به یک هسته اخوان المسلمین در اردن ارسال شده است که با شاخه نظامی گروه فلسطینی حماس ارتباط دارد. آنها گفتند که این انبار زمانی که اعضای این سلول، اردنیهای فلسطینی تبار، در اواخر ماه مارس دستگیر شدند، ضبط شد.
به گفته رویترز هر چند منابع از این‌که چه سلاحهایی کشف شده سخن نگفتند اما تأکید کرده‌اند که در ماههای اخیر سرویسهای امنیتی تلاشهای متعدد رژیم ایران و گروه‌های متحدش را برای قاچاق اسلحه از جمله مینهای کلیمور، مواد منفجره C۴ و سیمتکس، اسلحه‌های کلاشینکف و کاتیوشا ۱۰۷میلی متری خنثی کرده‌اند.
رویترز در ادامه اضافه می‌کند «مقامات اردن بر این باورند که رژیم ایران و گروه‌های متحد آن مانند حماس و حزب‌الله لبنان در تلاش هستند تا اعضای جوان و رادیکال اخوان‌المسلمین اردن را جذب کنند. به‌گفته این دو منبع، آنها در تلاش برای گسترش شبکه منطقه‌یی نیروهای هم‌سو تهران هستند».
رویترز در ادامه افزود: «یک دیپلمات نزدیک به تهران گفت که جاه‌طلبی رژیم ایران برای ایجاد یک پایگاه نیابتی در اردن به قاسم سلیمانی، سرکرده سپاه پاسداران که در سال ۲۰۲۰ توسط آمریکا ترور شد، بازمی گردد.
این دیپلمات به رویترز گفت که سلیمانی معتقد بود که با توجه به روابط قوی اردن با آمریکا و غرب، ایجاد یک گروه متحد در آنجا که قادر به مبارزه با اسراییل باشد برای برتری استراتژیک تهران در منطقه بسیار مهم است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/027458d4-a724-4649-924f-4ce3193c91e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات