728 x 90

شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت رژیم ایران را علاوه بر پهپادها در زمینه موشکی نیز تحریم کند

شورای اتحادیه اروپا
شورای اتحادیه اروپا

شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تا با توجه به حمایت نظامی رژیم ایران از جنگ در اوکراین، و حمایت از شبه‌نظامیان در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ و به‌دنبال حملات پهپادی و موشکی رژیم ایران به اسراییل رژیم را علاوه بر پهپادها در زمینه موشکی نیز تحریم کند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد اکنون می‌تواند افراد و نهادهایی را که در تامین، فروش یا به هر شکل دیگری در انتقال موشکها و پهپادهای رژیم ایران دست دارند، هدف قرار دهد. علاوه بر این، صادرات قطعات بیشتر مورد استفاده در توسعه و تولید پهپاد از اتحادیه اروپا به ایران ممنوع خواهد بود  (سایت شورای اتحادیه اروپا ۲۵اردیبهشت).

 

فرانسه از گسترش نظام تحریم‌های اتحادیهٔ علیه رژیم به‌خاطر صدور پهپاد برای استفاده در جنگ اوکراین و گروه‌های نیابتی آن در منطقه استقبال کرد. وزارت‌خارجهٔ فرانسه در بیانیه‌یی، تأکید کرد: «این تصمیم به یک چالش امنیتی بزرگ برای ثبات خاور نزدیک و خاورمیانه پاسخ خواهد داد. انتقال غیرقانونی پهپادها و موشکهای (رژیم) ایران به گروه‌های منطقه‌یی به اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌یی دامن می‌زند که تهدیدی جدی برای شرکای ما در منطقه است».

(سایت وزارت‌خارجهٔ فرانسه ۲۵اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e85d963d-8153-41f3-ae99-4cd18ced1cae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات