728 x 90

سوريه,

گاردین: ”جنگ را در حلب متوقف کنید، همین الآن “

-

 -
-
«روزنامه گاردین چاپ انگلستان روز شنبه 9 مرداد در سرمقاله خود با عنوان ”جنگ را در حلب متوقف کنید، همین الآن “به توقف فوری جنگ در حلب فراخوان داد و آن را فاجعه انسانی و لحظه‌یی تعیین‌کننده در درگیریهای سوریه برای نابودی هر امیدی برای صلح عنوان کرد».
گاردین در این سرمقاله اوضاع حلب را بدتر از هر زمانی دیگر از شروع جنگ در این کشور، توصیف کرد، آنهم در وضعیتی که کشورهای غربی در اروپا روی ”تروریسم“ و آمریکا روی انتخابات متمرکز هستند.
 


«به نوشته گاردین: بین 200 تا 300 هزار تن از مردم حلب از محاصره‌ای شدید رنج می‌برند و هفته‌هاست غذا و دارو و هیچ‌گونه کمک انسانی به آنها نرسیده است».

«این روزنامه می‌افزاید: حملات اسد و متحدانش روسیه و رژیم ایران و حزب‌الله تا الآن به شهر متوقف نشده و این فاجعه فقط به شکست اپوزیسیون در حلب محدود نمی‌شود بلکه شکست انقلاب سوریه در تمامیت آن است که غیرقابل بازگشت و شروع جدیدی از فاجعه بی‌سابقه انسانی در ابعاد و گستردگی است».

«روزنامه گاردین در پایان سرمقاله خود با تکرار فراخوان، از جامعه جهانی خواست به روسیه فشار بیاورند تا نیروهای اسد را برای نجات جان مردم، به عقب‌نشینی وادار کنند… سرنوشت مردم حلب به بسیج افکار عمومی مردم دنیا گره خورده و نجات این شهر نه فقط یک وظیفه انسانی بلکه تنها راه ممکن برای استفاده از فرصتی اندک برای نجات کل سوریه است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92c57272-eaf1-4bcb-9333-b3a4d7fbe37f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات