728 x 90

سوريه,

اهمیت استراتژیک پیشرویهای رزمندگان سوریه در حومه لاذقیه

-

سرهنگ فایز الاسمر کارشناس نظامی سوری
سرهنگ فایز الاسمر کارشناس نظامی سوری
سرهنگ فایز الاسمر کارشناس نظامی سوری در رابطه با پیشروی سریع رزمندگان در حومه استان لاذقیه و تصرف شهرک کن سبه به تلویزیون اورینت گفت این مناطق را رژیم اسد طی چندین ماه تصرف کرد و آن را به زمین سوخته و محل بمباران جتهای روسیه با بمبهای ممنوعه تبدیل کرد. ولی رزمندگان مناطقی که رژیم اسد طی پنج ماه تصرف کرد را طی پنج روز تصرف کردند. یعنی 13 روستا و تپه استراتژیکی توسط ارتش فتح و رزمندگان لاذقیه از رژیم اسد باز پس گرفته شد.

بر اساس آخرین اطلاعاتی که به‌دست من رسیده وادی باسور، تپه عین العشری و تپه نقدی نیز به تصرف رزمندگان در آمده است.

این مناطق به سوی شهرک سلما هستند و شهرک سلما دارای اهمیت استراتژیکی زیادی است. کن سبه دروازه ورودی شهرک سلما بحساب می‌آید و هم‌اکنون به یکی از پایگاههای رزمندگان تبدیل شده است.

کن سبه به‌دلیل بلندی آن اهمیت تاکتیکی ویژه‌ای دارد. به‌دلیل طبیعت استراتژیکی آن و اهمیت استراتژیکی‌اش به‌خاطر مجاورت با شهرک سلما است که می‌تواند راه را برای تصرف شهرک سلما هموار کند.

سرهنگ فایز الاسمر در ارتباط با فرار سربازان روسی از این منطقه و عدم مشارکت آنها در درگیری با رزمندگان گفت:

علت غیبت هواپیماهای روسیه در این عملیات سیاسی است
روسیه می‌خواهد به رژیم ایران و اسد یادآوری کند که زمان امور در دست ماست و شما نمی‌توانید از کادری که ما ترسیم می‌کنیم خارج شوید.

از طرفی باز شدن جبهه ساحل باعث تاثیر پذیری درگیریها در حومه شمالی و جنوبی حلب شده است و شهر لاذقیه و زادگاه اسد در تیررس موشک و آتش رزمندگان قرار گرفته امروز مشاهده کردیم که شهر قرداحه هدف قرار گرفت.

رزمندگان از این پس پایگاه هوایی روس تا پایگاه نظامی حمیمیم را هدف موشک های گراد و توپخانه سنگین خود قرار خواهند داد. امور به یاری خدا به گونه‌ای مثبت پیشرفت خواهد کرد.

در رابطه با سرنگون کردن جنگنده ارتش اسد در منطقه قلمون تلویزیون اورینت از سرهنگ خلبان فایز الاسمر سؤال کرد عده‌یی می‌گویند رزمندگان با سامانه موشکی «اوسا» این هواپیما را سرنگون کرده‌اند ولی این سامانه بعد از گذشت چهار سال راه‌اندازی شده است، علت چه بوده است؟

سرهنگ فایز الاسمر: سامانه موشکی اوسا برای هدف قرار دادن هواپیماهای تند پرواز نیست چرا که این موشک ها برای ارتفاع بالا و سرعت زیاد ساخته نشده بلکه این موشک برای هدفهایی ساخته شده که سرعت پایین دارند.

از نظر من درصورتیکه این هواپیما با ضدهوایی هدف قرار نگرفته باید به‌دلیل اشکالات فنی سرنگون شده باشد.

در صورتی‌که رژیم اسد متوجه شود که رزمندگان به سامانه موشکی دست یافته‌اند نمی‌تواند هلیکوپترهایش را به مناطق آنها بفرستد بلکه به همراه هلیکوپترها می‌بایست جتهای جنگی هم بفرستد تا محل استقرار سامانه موشکی اوسا را کشف کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6187225a-b457-43d9-b7c9-7b418111b0a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات