728 x 90

اخبار اعتراضى,

تجمع اعتراضی اقشار مختلف میهنمان در شهرهای تبریز، اصفهان و خوزستان

-

ریخته گری در تبریز
ریخته گری در تبریز
صدها تن از کارگران و اقشار مختلف مهمان در شهرهای تبریز، اصفهان و خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در تبریز: صدها تن از کارگران ریخته‌گری ماشین‌سازی روز دوشنبه 20اردیبهشت در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی و حق بیمه خود دست به تجمع زدند. تجمع‌کنندگان گفتند: «ما خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی خود و همچنین پرداخت مطالبات عقب‌افتاده خود هستیم». یکی از کارگران شرکت کنننده در این تجمع اعتراضی گفت: «از اسفند ماه سال گذشته تا کنون پرداخت مطالبات مزدی کارگران ریخته‌گری با وقفه روبه‌رو بوده است و عمده مزایای شغلی کارگران قطع شده است».

در اصفهان، جمع کثیری از دامداران این شهر با تجمع در مقابل ساختمان اداره کشاورزی رژیم در این استان، به شرایط شغلی خود اعتراض کردند.

دامداران پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود. ” دیروز کشاورزی اصفهان را نابود کردند، امروز دامپروری را فردا نوبت کدام تولیدکننده است؟“ و ”بی‌دبیری مسئولان دامپروری کشور رانابوده کرده است“.

آنها همچنین ریختن مقدار زیادی شیر در مقابل اداره کشاورزی رژیم، اعتراض خود را به عدم حمایت از تولید داخلی، شیوع تب برفکی ناشی از واردات دام‌های فاسد و آلوده، مافیای واردکننده شیر خشک و مشکلاتی در زمینه قیمت محصولات لبنی، نشان دادند.

در خوزستان، صدها تن از صیادان و لنج داران هندیجان در استان خوزستان، روز یکشنبه 19اردیبهشت در اعتراض به اخاذیهای کارگزاران رژیم از آنها، در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر دست به تجمع زدند.

صیادان معترض که بیش از 300تن بودند، گفتند: ”پایگاه دریایی حدود ۴ ماه به صیادانی که از تعاونی صیادان مجوز صید می‌گیرند اجازه صید و ورود به دریا را نمی‌دهند. این در حالیست که تعاونی صیادی برای صدور دفترچه صید، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از صیادان می‌گیرد، ولی پایگاه دریایی نمره ۴ آن را قبول نمی‌کند از طرفی دیگر شیلات استان مجوز بیش از صد لنج را به بهانه افزایش قدرت موتور لنجهای صیادی باطل کرده است در صورتی‌که برای همه اینها از ما پول گرفته شده است“.

در خوزستان همچنین بیش از 400تن از کارگران نی بر مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات بیمه‌ای خود دست به تجمع زدند. یکی از کارگران شرکت کننده در این تجمع اعتراضی گفت: ”دلیل اعتراض امروز کارگران نی بر وصول نشدن حدود ۱۰ میلیارد حق بیمه فصول بیکاری سالهای ۶۸ تا ۹۲ کارگران فصلی است که پس از سالهای هنوز پرداخت نشده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b12e3f3f-7418-4ba6-b687-6639c0bf01b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات