728 x 90

,ليبرتي,

بیانیه۴۵نماینده پارلمان عراق: محکومیت حمله موشکی به لیبرتی

-

پارلمان عراق
پارلمان عراق
بیانیه45نماینده پارلمان عراق:
استمرار حملات وحشیانه به پناهندگان «حفاظت‌شده» طبق کنوانسیون چهارم ژنو جنایت علیه بشریت است
چهار حمله سنگین موشکی تنها طی سال 2013 علیه آنان غیرقابل تحمل است
به اعتقاد ما به عهده گرفتن مسئولیت این جنایت از سوی سرکرده شبه‌نظامیان وابسته به دولت عراق و رژیم ایران بیش از پیش ثابت می‌کند که حفاظت کمپ لیبرتی باید توسط سازمان ملل‌متحد تضمین شود


آقای بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد
ما پارلمانترهای امضاکننده نامه حاضر حمله جنایتکارانه موشکی علیه کمپ پناهندگان لیبرتی در بغداد را، که از جمله با استفاده از موشکهایی با قدرت 10 برابر موشکهای 107 میلی‌متری استفاده شد و طی آن سه تن از پناهندگان به‌شهادت رسیدند، دهها تن مجروح شدند و خسارتهای زیادی به تأسیسات و محلهای مسکونی این کمپ وارد آمد، به‌شدت محکوم و تأکید می‌کنیم که استمرار سلسله تهاجمات وحشیانه علیه پناهندگان بی‌دفاع که رسماً در کادر کنوانسیون چهارم ژنو ”افراد حفاظت‌شده“ محسوب می‌شوند، جنایت علیه بشریت است.
چهار حمله سنگین موشکی با دهها کشته و زخمی تنها طی سال 2013 علیه پناهندگان غیرمسلح و بی‌دفاعی که رسماً از سوی کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد پناهجو و ”افراد مورد نگرانی“ ارزیابی شده‌اند، غیرقابل تحمل است. آن هم در زمانی که تنها چهار ماه از کشتار52تن از این پناهندگان در اشرف و به گروگان برده شدن هفت‌تن از آنان می‌گذرد.
این غیرقابل انکار است که سکوت و بی‌عملی مفرط جامعه بین‌المللی از جمله از سوی سازمان ملل و دولت آمریکا که مسئولیتهای مشخص و تعریف شده‌ای در حفاظت از جان این پناهندگان دارند، یکی از عوامل تشجیع عاملان این جنایت هولناک است.
به اعتقاد ما، به عهده گرفتن مسئولیت این جنایت از سوی سرکرده شبه‌نظامیانی که وابستگی‌اش به دولت عراق و رژیم ایران جای تردید و انکار ندارد و به‌منظور منحرف کردن اذهان از آمران اصلی این جنایت مطرح می‌شود، امر بسیار نگران‌کننده و غیرقابل قبولی است که بیش از پیش ثابت می‌کند کمپ لیبرتی باید به سرعت از سوی کمیساریای عالی پناهندگان رسماً کمپ پناهندگی اعلام و مسئولیت حفاظت از آن از سوی ملل‌متحد تضمین شود.
ما از این‌که با گذشت چهارماه هنوز کمترین اطلاعی از سرنوشت 7تن از پناهندگان ربوده شده در کشتار اول سپتامبر در اشرف در دست نیست، بسیار نگرانیم. از این‌رو مصرانه خواستار مداخله فوری شما و دولت آمریکا نزد دولت عراق برای نجات جان این گروگانها و آزادی فوری آنها هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3bc5482-bc3d-4b11-b415-ca1330b979a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات