728 x 90

حمله غیرمعمول اسراییل به تأسیسات نظامی رژیم ایران در سوریه و دستگیری ۴ پاسدار رژیم ایران

حمله اسراییل به تأسیسات نظامی رژیم ایران در سوریه
حمله اسراییل به تأسیسات نظامی رژیم ایران در سوریه

فاکس نیوز روز ۲۲شهریور در گزارشی از حمله نیروهای اسراییل به تأسیسات نظامی ر‌ژیم ایران در سوریه نوشت: ارتش اسراییل طی یک حمله غیرمعمول به تأسیسات نظامی رژیم ایران در سوریه حمله کرده و تعدادی از نیروهای رژیم ایران را دستگیر کرده است. بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه اسراییل به تأسیسات تسلیحاتی رژیم ایران در منطقه مصیاف یورش بردند و طی این عملیات ۱۸نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

گزارشهای اولیه نشان نمی‌دهد که نیروهای اسراییلی به‌طور مستقیم روی زمین حضور داشتند، اما تایمز اسراییل به‌نقل از منابع سوری گزارش داد که هلیکوپترهای اسراییلی نیروهای ویژه را با طناب به زمین منتقل کرده‌اند. در این درگیری، نیروهای زمینی سوری مورد حمله قرار گرفتند و چهار ایرانی نیز به اسارت درآمدند.

شبکه الحره، وابسته به ایالات متحده، شدت این حملات و تعداد بالای کشته‌ها را "غیرعادی" توصیف کرده است. در همین حال، وزارت‌خارجه سوریه این حمله را محکوم و آن را «تجاوز آشکار» خوانده و اعلام کرده که مناطق مسکونی مجاور نیز آسیب دیده‌اند.

ماهیت این تأسیسات هم‌چنان مورد بحث است؛ مخالفان مدعی‌اند که این مرکز متعلق به سپاه پاسداران ایران بوده و به توسعه موشکهای بالستیک و پهپادها می‌پردازد. در حالی که مقامات سوریه تأکید دارند که این مرکز تنها یک مرکز تحقیقات علمی است، منابع اطلاعاتی غربی گفته‌اند که این تأسیسات به تولید سلاحهای شیمیایی مانند گاز سارین اختصاص دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d4c6d1b-af22-4b30-8eaf-31afab49c73d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات