728 x 90

آمریکا در آستانه اتهامات جنایی علیه ایران به‌دلیل هک کمپین ترامپ و افشای اطلاعات انتخاباتی

کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ
کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، وزارت دادگستری این کشور در حال آماده‌سازی اتهامات جنایی علیه رژیم ایران به‌دلیل دست داشتن در هک و افشای اطلاعات کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ است. بر اساس گزارشهای منتشر شده توسط فاکس نیوز و واشنگتن پست، این اتهامات مربوط به نفوذ سایبری رژیم ایران و سرقت داده‌های حساس از مشاوران ترامپ و تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است.

فاکس نیوز روز پنجشنبه ۲۲شهریور گزارش داد که این اتهامات در پی تحقیقات چندین نهاد فدرال از جمله FBI، دفتر مدیر اطلاعات ملی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت آمریکا مطرح می‌شود. در این حملات، کمپین انتخاباتی بایدن-هریس نیز مورد هدف قرار گرفته است. متیو اولسن، دستیار دادستان کل آمریکا، اظهار داشت که رژیم ایران تلاش‌های خود را نسبت به دوره‌های گذشته برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا شدت بخشیده و این امر به‌ویژه برای امنیت ملی ایران حیاتی است.

واشنگتن پست روز ۲۲شهریور نیز اعلام کرد که تحقیقات FBI بر روی فردی با نام مستعار «رابرت» متمرکز است که با خبرنگاران آمریکایی تماس گرفته و ادعا کرده است اطلاعات کمپین ترامپ را به دست آورده است. این فرد که به‌گفته بازرسان به‌نمایندگی از دولت ایران عمل کرده، فایل‌های داده سرقت شده از ایمیل مشاوران ترامپ را به رسانه‌های خبری ارسال کرده است. به گفته منابع مطلع، انتظار می‌رود این اتهامات جنایی طی روزهای آینده مطرح شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c82353c8-5e8c-475e-ad95-cba5706148e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات