728 x 90

آکسیوس: اسراییل کارخانه موشکی زیرزمینی رژیم ایران در سوریه را منهدم کرد

حمله اسراییل به مصیاف در سوریه
حمله اسراییل به مصیاف در سوریه

به گفته سه منبع مطلع از عملیات، یک واحد نخبه نیروهای دفاعی اسراییل اوایل این هفته یک حمله بسیار غیرمعمول در سوریه انجام داد و یک کارخانه موشکهای دقیق زیرزمینی را که اسراییل و ایالات متحده ادعا می‌کنند توسط رژیم ایران ساخته شده بود، منهدم کردند.

آکسیوس روز ۲۲شهریور نوشت:
حملات هوایی اسراییل به سوریه از زمان حمله حماس به اسراییل در ۷ اکتبر افزایش یافته است، در حالی که درگیریهای فرامرزی بین حزب‌الله و اسراییل نیز تشدید شده است. اما حمله روز یکشنبه اولین عملیات زمینی ارتش اسراییل در سال‌های اخیر علیه اهداف رژیم ایران در سوریه بود. به نظر می‌رسد انهدام این کارخانه ضربه مهمی به تلاش ایران و حزب‌الله برای تولید موشکهای میان‌برد دقیق در خاک سوریه وارد کرده باشد.

منابع گفتند که دولت اسراییل به‌طور غیرعادی در این مورد سکوت کرده و مسئولیتی را برعهده نگرفته است تا از تحریک انتقام‌جویی از سوی سوریه، ایران یا حزب‌الله جلوگیری کند.

یک منبع گفت که یگان ویژه اسراییل محافظان سوری در این مرکز را غافلگیر کرد و تعدادی از آنها را در جریان این حمله کشت، اما به ایرانیان یا شبه‌نظامیان حزب‌الله آسیبی نرسید.
دو منبع گفتند که نیروهای ویژه از مواد منفجره‌ای که با خود آورده بودند برای منفجر کردن تأسیسات زیرزمینی، از جمله ماشین‌آلات پیچیده، استفاده کردند.

دو منبع آگاه به آکسیوس گفتند که رژیم ایران در سال ۲۰۱۸ پس از یک سری حملات هوایی اسراییل که بسیاری از زیرساخت‌های تولید موشکهای رژیم ایران را در سوریه منهدم کردند، ساخت این تأسیسات زیرزمینی را با هماهنگی حزب‌الله و سوریه آغاز کردند. به‌گفته این منابع، رژیم ایران تصمیم گرفتند یک کارخانه زیرزمینی در اعماق کوهی در مصیاف بسازند زیرا در برابر حملات هوایی اسراییل غیرقابل نفوذ است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b21e02e-0e57-420a-a3b6-4ff515cfcda9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات