728 x 90

بانک‌های آخوندی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند

تهران - بانک مرکزی
تهران - بانک مرکزی

کارشناس‌های اقتصادی همین نظام اذعان می‌کنند در ایران چیزی به اسم «بانک» وجود ندارد، هر چه هست که به اسم بانک هم هست، همگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند که به‌طور «غیرقانونی»! و البته با مسئولیت «بانک مرکزی» با سپرده‌های مردم سرگرم خلق پول و سود! هستند.

آرا شاوردیان عضو مجلس ارتجاع این نکات را در حساب شبکه ایکس خود نوشت و وحید شقاقی یک کارشناس دیگر، ضمن تأیید آن‌ها، نکات دیگری را هم افشا کرد و از جمله گفت:

فعالیت‌های اقتصادی یک بانک (اسم بانک را نگفت) شامل این موارد است: «شرکت هوشمند بهسازان فردا، شرکت مسکن کارگران کارخانه خانه‌سازی ایرداک، شرکت راهبری صنایع بهساز، شرکت ریسندگی و بافندگی بهریس اصفهان، شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، شرکت چاپ، شرکت تاژان سیستم، شرکت الماسه‌ساز، شرکت صرافی، شرکت مجموعه رفاهی جهان بهساز مفرح، شرکت آزادراه»!

در لوحه اعمال و فعالیت‌های یک بانک دیگر به اسامی این شرکتها بر می‌خوریم:

«شرکت گسترش فناوریهای صنعت ساختمان، شرکت خدمات بیمه‌ای، شرکت خردمندان صابرعصر، شرکت ساختمانی و شهرسازی، شرکت تحقیقاتی کاوش، شرکت توسعه صنایع حمل و نقل ریلی گسترش، شرکت صنعت سورنا، شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس، شرکت یکتا ققنوس پارس، شرکت گسترش خدمات بازرگانی، شرکت مهندسی نرم افزار، و چند شرکت دیگر».

و نکته جالب آن‌که؛ در جهان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری با خلق پول بنگاه‌داری نمی‌کنند اما در ایران بنگاه‌هایی به اسم «بانک»! رسماً و علناً سپرده‌های مردم را می‌گیرند و با آن بنگاه‌داری می‌کنند! یا حداکثر به مدیرعامل و کارکنان خودش وام‌های میلیاردی با بهره کم و باز پرداخت طولانی‌مدت در اقساط ناچیز پرداخت می‌کنند!

این با آنچه که در جهان جریان دارد، تماماً متفاوت است! چرا که «بانک» یک چیز است و «شرکت سرمایه‌گذاری» یک چیز دیگر!

اما در ایران آخوندزده، که یک دزدبازار نمونه و بی‌مانند است، اقتصادی حاکم است که همین کارشناس‌های نظام آخوندها چیزی است که خودشان با عبارت وضعیت «شتر، گاو، پلنگ» از آن یاد می‌کنند! «شتر، گاو، پلنگی» که به آخوندها و عواملشان «شیر» می‌دهد و ژنهای خوب را مثل یک «شتر» سواری می‌دهد اما به مردم که می‌رسند، مثل یک «پلنگ» مردم را می‌درد! تا روزی که مردم این نظام را به پای میز حسابرسی و محاکمه بکشانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a301a6d-8620-4fcd-aad4-06c4bde60f86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات