728 x 90

پزشکیان در سفر به عراق: برای مقابله با تروریستها و دشمنان نیازمند اجرای تفاهم‌نامه امنیتی هستیم

پزشکیان
پزشکیان

پزشکیان در سفر به عراق:

برای مقابله با تروریستها و دشمنان نیازمند اجرای تفاهم‌نامه امنیتی هستیم

تلویزیون رژیم درباره سفر رئیس‌جمهور حکومت آخوندی به عراق گفت پزشکیان در نشست خبری با نخست‌وزیر عراق بر اجرای تفاهم‌نامه امنیتی رژیم و عراق تأکید کرد.

تلویزیون رژیم ـ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳

گوینده: رئیس‌جمهور که صبح امروز در سفری سه روزه به عراق رفته است امنیت را ضامن توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان تهران و بغداد دانست.

رئیس‌جمهور هم‌چنین در مراسم امضای چهارده تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه از تشکیل کمیته‌های تخصصی برای اجرایی شدن توافق‌نامه‌های نیمه‌تمام خبر داد.

گزارشگر: رئیس‌جمهور در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر عراق گفت برای مقابله با تروریستها و دشمنان نیازمند اجرای تفاهم‌نامه امنیتی بین ایران و عراق هستیم.

پزشکیان: داریم تلاش می‌کنیم بستر را برای ارتباطات سریع‌تر صحیح‌تر و برد - برد در هر دو طرف اصلاح بکنیم چون اون حرکتی که بتوانیم این روند رو درست بکنیم منتج به این خواهد شد که هم عراق منفعت خواهد برد هم ایران و این چیزی است که دیگران نمی‌خواهند و ما باید تلاش کنیم این اتفاق بیفته.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، پزشکیان در دومین روز سفر خود به عراق، با سران احزاب و گروه‌های مزدور، نیابتی و وابسته به رژیم آخوندی در عراق دیدار کرد.

این خبرگزاری نوشت: نشست چارچوب هماهنگی سران نیروهای سیاسی شیعه عراق با حضور پزشکیان در بغداد برگزار شد.

رئیس‌جمهور خامنه‌ای در منتهای وقاحت در جلسه تجار ایرانی در بغداد، زیر چتر غزه و آنچه اسراییل در آنجا در رابطه با مردم و اطفال بیگناه انجام می‌دهد، به توجیه سرکوب در داخل میهن‌مان پرداخت و گفت در کشور ما یک اشتباهی می‌کنیم یا نمی‌کنیم و یکی را می‌زنند، دوربینها و رسانه‌ها در مجامع بین‌المللی داد و بیداد می‌کنند که کجا نشسته‌اید، حقوق‌بشر زیر سؤال است، یک انسانی را گرفتند، یک انسانی را بی‌گناه زندانی کردند!

 

همزمان با اعمال فشار و جابه‌جایی احزاب و گروه‌های کرد ایرانی و استرداد یک پناهجوی کرد ایرانی از سلیمانیه به دیکتاتوری آخوندی، رئیس‌جمهور رژیم به اربیل و سلیمانیه رفت.
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۲۲شهریور در این باره نوشت: رئیس اقلیم کردستان عراق پس از دیدار با رئیس‌جمهور ایران بیان کرد که در جلساتی که با رئیس‌جمهور ایران داشتیم درباره پیشبرد روابط و مخصوصاً مسائل امنیتی تأکید کردیم که از خاک اقلیم کردستان عراق نباید علیه ایران استفاده شود.
وی افزود: بله مشکلاتی وجود دارد و ما باید این مشکلات را با هم به‌عنوان یک تیم حل کنیم و این آمادگی از طرف اقلیم است که در تمام سطوح روابط را با ایران افزایش دهد.

خبرگزاری مهر وابسته به وزارت اطلاعات رژیم نیز نوشت: پزشکیان در دومین روز از سفر به عراق، با حضور در شهر اربیل، در دیدار رئیس و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: لازم می‌دانم بار دیگر از حضور رئیس اقلیم کردستان عراق در آئین تشییع پیکر رئیس‌جمهور فقید کشورمان قدردانی کنم... نیچروان بارزانی ضمن ابراز خوشحالی از سفر پزشکیان با اشاره به این‌که بیش از ۵۰درصد واردات این منطقه از جمهوری اسلامی است، تصریح کرد:... اقلیم کردستان عراق هرگز برای ایران تهدیدی نخواهد بود، برعکس تلاش خواهیم کرد فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

خبرگزاری حکومتی ایسنا در خبری از سفر پزشکیان به سلیمانیه نوشت:
رئیس‌جمهور بعدازظهر امروز پنجشنبه در ادامه سفر خود به عراق پس از ورود به سلیمانیه به مزار جلال طالبانی، ادای احترام کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bee9ab65-9731-4899-9620-8abe5e62ff0a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات