728 x 90

اخبار يمن,

گزارش یک مرکز پژوهشی در آمریکا درباره افزایش حمایت رژیم ایران از تروریسم

-

باب المندب
باب المندب
یک مرکز پژوهشی در آمریکا نسبت به دخالتهای رژیم ایران در دریای سرخ از طریق حمایت از شبه‌نظامیان حوثی در یمن هشدار داد. این مرکز اعلام کرد رژیم ایران تلاش می‌کند توسط شبه‌نظامیان حوثی امنیت دریانوردی در تنگه باب‌المندب را تهدید کند.

تلویزیون العربیه 27خرداد 96: چشم طمع رژیم ایران به تنگه باب‌المندب دوخته شده است. این هشدار مرکز امریکن تینکر متخصص امنیت ملی آمریکا است. این مرکز عقیده دارد رژیم ایران تمرکزش را بر جنگ یمن گذاشته تا منافع شبه‌نظامیانش را تأمین کند. این تصمیم بعد از آن گرفته شد که دولت جدید آمریکا سیاست هایش نسبت به ایران را تغییر داد.

مرکز آمریکن تینکر می‌گوید رژیم ایران و شبه‌نظامیان حوثی به فراخوانهای سازمان ملل‌متحد بی‌اعتنایی می‌کنند چرا که این رژیم می‌خواهد بحران یمن را هر چه پیچیده‌تر کند و عمر بحران را طولانی‌تر کند.

مرکز پژوهشی امریکن تینکر عقیده دارد تهدید دریانوردی در دریای سرخ در اولویتهای رژیم ایران قرار گرفته است. این مرکز به تهاجماتی اشاره می‌کند که شبه‌نظامیان حوثی علیه کشتیهای تجاری انجام داده‌اند و آموزش‌هایی که این رژیم برای شبه‌نظامیان وابسته‌اش گذاشته است.

در این آموزشها نحوه منفجر کردن قایق های بمبگذاری شده با روشهای کنترل از راه دور و مین‌گذاریهای دریایی گنجانده شده است.

این مرکز گزارش خود را با این جمله به پایان می‌رساند که رژیم ایران با حمایت از گروه‌های تروریستی تلاش می‌کند حکومتهای منطقه را تغییر دهد. آمریکن تینکر عراق را مثال می‌زند که در آن رژیم ایران برای اعمال نفوذ و سیاست هایش در این کشور دست به تدابیر امنیتی و سیاسی زده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ab5bad4-eae5-430b-bc21-23b718167165"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات