728 x 90

نامه هفت تن از نمایندگان کنگره آمریکا به بلینکن، فراخوان به حمایت و به‌رسمیت شناختن مقاومت ایران

گرگ اشتویبه، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا
گرگ اشتویبه، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا

توئیتر گرگ اشتویبه، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا:

روز ۲۵خرداد۱۴۰۱ هفت تن از نمایندگان کنگره آمریکا طی نامه‌یی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از حفظ سپاه پاسداران در لیست تروریستی استقبال کردند و خواستار حمایت دولت آمریکا از مقاومت ایران شدند.

 

در نامه نمایندگان کنگره آمریکا به بلینکن آمده است:

ما این نامه را می‌نویسیم تا حمایت خود را از سخنرانی اخیر وزیر خارجه قبلی مایکل پمپئو در برابر مخالفان ایرانی در آلبانی اعلام کنیم و از دولت بایدن بخواهیم که از جنبش‌های مخالف رژیم ایران حمایت سیاسی کند. رژیم تروریستی ایران مرتکب نقض فجیع حقوق‌بشر شده است، جاه‌طلبیهای آشکاری برای تولید سلاح هسته‌یی دارد و مدتهای طولانی از تروریسم بین‌المللی علیه ایالات متحده حمایت کرده است. سیاست خارجی مؤثر ایالات متحده با حمایت از مقاومت ایران و به‌رسمیت شناختن توانایی‌های فوق‌العاده آن برای کمک به ایجاد جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی ایران آغاز می‌شود.

در ۱۶مه ۲۰۲۲، وزیر خارجه سابق مایک پمپئو به اشرف۳، محل استقرار هزاران تن از اعضای مجاهدین خلق در مانز، آلبانی سفر کرد. وزیر خارجه پمپئو در این سفر اعلام کرد: "یک عامل مفقوده جدی در سیاست ایالات متحده در قبال ایران عدم حمایت سیاسی از اپوزیسیون سازمان‌یافته بوده است. رژیم تهران ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی را قتل‌عام کرد که اکثریت آنها به‌دلیل وابستگی به سازمان مجاهدین خلق اعدام شدند.". او هم‌چنین خاطرنشان کرد: «در نهایت مردم ایران یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، دمکراتیک و غیرهسته‌یی خواهند داشت، امیدوارم این روز به‌زودی فرا رسد» و ما نیز همین امید را دارید.

در کنگره ۱۱۷، بیش از ۲۵۰ عضو مجلس نمایندگان از هر دو حزب حامی مشترک قطعنامه ۱۱۸ بودند که فراخوان سازمان ملل به جامعه بین‌المللی برای اقدام علیه رژیم ایران را تکرار می‌کند و از ایالات متحده می‌خواهد که در تحقیقات بین‌المللی در مورد کشتارهای فراقضایی مخالفان ایرانی در سال۱۹۸۸ مشارکت داشته باشد. این قطعنامه تأکید می‌کند که اکثریت قریب به اتفاق مجلس نمایندگان آمریکا در کنار مردم ایران و مبارزه آنها برای ایجاد یک جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی ایران ایستاده است.

کنگره به مدت طولانی اعلام کرده است که مردم ایران بهترین سرمایه و مقاومت سازمان‌یافته آنها برای تغییر دمکراتیک بهترین اهرم برای مقابله با رژیم ایران است. از این رو، ما از سفر اخیر وزیر خارجه پمپئو به اشرف۳ برای ملاقات با اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق و خانم مریم رجوی دلگرم شدیم. مردم ایران بواسطه اعتراضات بی‌شمار اخیر به‌وضوح نشان داده‌اند که رژیم فعلی ایران و رئیس‌جمهور جدید آن، ابراهیم رئیسی را رد می‌کنند. ایالات متحده باید در این مبارزه برای دموکراسی در کنار آنها بایستد.

ما از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر حفظ سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی و پیام مثبتی که برای مردم ایران که قربانیان اصلی قتل و فساد سپاه پاسداران هستند، بسیار قدردان هستیم. اما این عمل به تنهایی کافی نیست. ایالات متحده باید توصیه‌های سیاسی وزیر پمپئو را پیگیری کند و با هماهنگی با مقاومت ایران یک جمهوری دمکراتیک‌تر، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی ایران را پیش ببرد.

خالصانه، امضا

  • تام مک کلینتاک Tom McClintock
  • برایان فیتزپاتریک Brain Fitzpatrick
  • دان کرنشاو Dan Crenshaw
  • یانگ کیم Young Kim
  • آندرو کلاید Andrew Klyde
  • لانس گودن Lance Gooden
  • رالف نورمن Ralph Norman

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15b0310c-b7ca-41ea-bad4-3a8c38044c26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات