728 x 90

اظهارنظر مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره بن‌بست مذاکرات با رژیم ایران

دوربینهای نظارتی آژانس در سایتهای اتمی
دوربینهای نظارتی آژانس در سایتهای اتمی

رافائل گروسی سه‌شنبه ۲۴خرداد، درباره کارشکنیهای رژیم ایران در همکاری با آژانس اظهار داشت که رژیم ایران به پرسش‌های آژانس درباره منشأ اورانیومی که در سه تأسیسات هسته‌یی اعلام نشده آن کشف شده است تاکنون پاسخی نداده است و باعث بن‌بست مذاکرات شده است.

وی روز سه‌شنبه ۲۴خرداد در گفتگو با العربیه در این باره گفت رژیم ایران درباره منشاء اورانیوم کشف شده در سه سایت هسته‌یی اعلام نشده خود توضیحی ارائه نداده است.
دوربین‌هایی که رژیم ایران از سایت‌های هسته‌یی خود برداشته است بخش مهمی از ابزارهای نظارتی آژانس بوده‌اند و این اقدام رژیم ایران روند شفاف‌سازی و نظارتی آژانس انرژی اتمی را غیرشفاف و محدود می‌کند.
وی در مورد از دور خارج شدن دوربینهای نظارتی آژانس در تأسیسات هسته‌یی تسای کرج اظهار داشت: «از این‌که دقیقاً چه اتفاقاتی در تأسیسات هسته‌یی کرج می‌افتد، بی‌خبریم».

گروسی با بیان این‌که روند مذاکرات به بن‌بست خورده است تأکید کرد که تحقیق و بازرسی دو بخش اساسی مأموریت آژانس در تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران است و بر ضرورت ادامه مأموریت‌های مانیتورینگ آژانس در ایران تأکید کرد و تصریح کرد ادامه تخلف‌های هسته‌یی، ایران را از روند مذاکره دور می‌کند (العربیه ۲۴خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/482a2194-856d-483a-ae4f-8b7a2a124ac7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات