728 x 90

سخنگوی شهردار رژیم در تهران: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که با یک حمله سایبری پیچیده و گسترده مواجه هستیم

تسخیر سامانه‌های شهرداری تهران و تهران من
تسخیر سامانه‌های شهرداری تهران و تهران من

محمدخانی سخنگوی شهردار رژیم در تهران: در بررسیهای ابتدایی مشخص شد که با یک حمله سایبری پیچیده و گسترده مواجه هستیم

تلویزیون رژیم ۲۳خرداد۱۴۰۱:

گزارشگر: با انتشار این تصاویر از دیتا سنتر مرکز فناوری اطلاعات شهرداری تهران (پخش تصاویر منتشر شده در سیمای آزادی تلویزیون ملی ایران) در روز پنجشنبه دوازدهم خرداد یک گروه هکری مدعی شد که به زیرساخت دوربینهای مراقبتی و سایتهای شهرداری تهران دسترسی پیدا کرده...

گزارشگر: کارشناسان سایبری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برای حفظ اطلاعات شهروندان و دفع کامل حملات سایبری تعدادی از سامانه‌های شهرداری تهران از جمله تهران من را آفلاین کردند.

عبدالمطهر محمد خانی سخنگوی شهرداری تهران: ‌در بررسیهای ابتدایی مشخص شد که با یک حمله سایبری پیچیده و گسترده مواجه هستیم تدبیر ابتدایی که اتفاق افتاد این بود که اون بخش از خدمات شهرداری تهران که امکانش را داشت تا به‌صورت آفلاین خدمات را به مردم بدهد و امکان اصلاً توقف اونها نیست این تدبیر در موردشان اتفاق بیفتد و بقیه سرویسهای مجموعه شهرداری تهران که بیش از ۱۷۰ سرویس هست به‌صورت موقت محدود شد تا اطمینان حاصل بشه از پایداری این خدمات و جلوگیری از حملات مجدد یا مقابله با اونها..

گزارشگر: در نهایت علیرضا زاکانی شهردار تهران اعلام کرد سامانه‌های شهرداری بیست و یک خرداد در دسترس شهروندان قرار گرفت با گذشت یازده روز از اختلال در سامانه‌های شهرداری تهران حالا حرفها متوجه مقصران این حمله سایبری ست از نقل‌قول مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران بر دست داشتن موساد و منافقین تا شایعه کشف جاسوس در شهرداری باید در روزهای آینده دید کارشناسان سهم کم توجهی به امنیت سایبری در اختلال در سامانه‌های شهرداری را چند درصد اعلام می‌کنند.

مجری: ‌آقای دکتر جلالی خب گزارش در مورد حمله سایبری به زیرساختهای شهرداری تهران بود بفرمایید چه اتفاقی رخ داد آیا شهرداری تهران هم از اون دستگاههای بود که شما هشدارهای لازم را داده بودید ولی توجه بهش نشده بود؟

جلالی: ....نکته مهمش این است که ما سال۹۵ و سال۹۷ توی برنامه‌های مانوری که انجام می‌دادیم دو تا مانور روی این شبکه‌های شهرداری انجام دادیم و اشکالات ضعفهای اون حوزه را در آوردیم و به‌صورت مکتوب هم خدمت شهردار وقت و تیمش اون موقع دادیم اونجا دنبال می‌کردیم.

حالا یک برنامه‌ای تنظیم کردیم که با تیم شهرداری بتوانیم یک توی یک برنامه موقتی امن سازی استقراری انجام بدهیم

تلویزیون شبکه خبر (رژیم) ۲۳خرداد ۱۴۰۱ 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/879b840f-3ee3-42cf-813c-494e045746f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات