728 x 90

سناتور سیندی هاید اسمیت: آمریکایی‌ها نسبت به ارتباط کاخ سفید با رژیم ایران مشکوک هستند

سناتور سیندی هاید اسمیت
سناتور سیندی هاید اسمیت

توئیت سناتور ایالات متحده سیندی هاید اسمیت روز ۲۴خرداد در توئیتی نوشت: آمریکاییها نسبت به ارتباط کاخ‌سفید با رژیم ایران مشکوک هستند، زیرا این فهم را دارند که این رژیم تهدیدی برای امنیت ملی ما است.

لایحه مارشا بلکبرن تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که منافع ایالات متحده در اولویت است، نه توافق هسته‌یی که در نهایت ایران و چین را غنی می‌کند.

سناتور سیندی هاید اسمیت اعلام کرد که نام خود را به قانون حسابرسی از ایران و چین اضافه کرده است، اقدامی برای اطمینان از این‌که دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی برای هیچ‌گونه تکرار توافق هسته‌یی جدید ایران خرج نمی‌شود. تا زمانی که آن رژیم ظالم روابط خود را با چین و گروه‌های تروریستی قطع کند.

مردم آمریکا نسبت به ارتباط دیپلماتیک دولت بایدن با ایران مشکوک هستند، زیرا آنها می‌دانند که این رژیم تهدیدی برای امنیت ملی ما و دوستان ما در خاورمیانه است. هاید اسمیت گفت: روابط رو به رشد رژیم ایران با چین تنها این نگرانیها را تقویت می‌کند. این اقدام تلاش می‌کند تضمین کند که منافع ما در اولویت است، نه توافق هسته‌یی که در نهایت ایران و چین را غنی می‌کند».

در حالی که سال گذشته دولت بایدن تلاش خود را برای برقراری مجدد توافق با ایران آغاز کرد، ایران و چین یک توافقنامه اقتصادی استراتژیک ۲۵ساله به ارزش ۴۰۰میلیارد دلار برای پیشبرد نفوذ چین در خاورمیانه امضا کردند. (سایت سناتور سیندی هاید اسمیت ۲۴خرداد)

 

خاطرنشان می‌شود جمعی از سناتورهای آمریکایی روز ۱۰خرداد۱۴۰۱ قانونی را ارائه کردند که با روابط رژیم ایران و چین مقابله می‌کند. بر اساس این قانون، هر گونه توافق هسته‌یی به تصویب دوسوم اعضای سنای ایالات متحده نیاز خواهد داشت. هم‌چنین، تا زمانی که ایران قراردادهای مربوط به انتقال وجوه از چین را فسخ نکند و شراکت‌های راهبردی امنیتی و نظامی با چین را خاتمه ندهد، اختصاص بودجه برای مذاکرات هسته‌یی ممنوع می‌شود.

این قانون که در سایت سنای آمریکا منتشر شده است آمده است: سناتورهای آمریکا مارکو روبیو (جمهوریخواه از ایالت فلوریدا)، ​​مارشا بلکبرن (جمهوریخواه از ایالت تنسی)، قانون حسابرسی از ایران و چین ارائه کردند.

سناتورهای جمهوریخواه ریک اسکات (از ایالت فلوریدا)، بیل کسیدی (از ایالت لوئیزیانا)، تام تیلیس (از ایالت کارولینای شمالی)، مایک براون (ایندیانا)، و تد کروز (از ایالت تگزاس) حامیان این لایحه هستند.

بنا به انتشار سایت سنای آمریکا ۱۱خرداد هم‌زمان با افشاگری سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌یی مبنی بر این‌که چین از طریق پروژه‌های نفتی چند میلیارد دلاری به ایران کمک می‌کند تا تحریم‌ها را دور بزند، دو سناتور آمریکایی به نام‌های مارکو روبیو و مارشا بلک‌برن به‌منظور پاسخگو کردن ایران بابت روابطش با چین، طرحی را به سنا ارائه کردند.

 

قانون حسابرسی از ایران و چین مقرر می‌ٰکند که هر گونه توافق هسته‌یی با رأی دو سوم سنای ایالات متحده تصویب شود.

تعهد یا هزینه کردن هر گونه بودجه برای توافق هسته‌یی را تا زمانی که شرایط زیر محقق شود ممنوع می‌کند:

o ایران تمام توافقات مربوط به انتقال وجوه از چین را فسخ کند و شراکتهای استراتژیک امنیتی و نظامی با چین را خاتمه دهد.

o ایران تمام روابط و انتقال پول نقد به نیروهای نیابتی ایران از جمله حماس را خاتمه دهد.

o ایران نابودی تمامی سلاحها، مواد و زیرساخت‌های هسته‌یی، موشکی، سایبری و شیمیایی را تأیید کند.

مقرر می‌کند که وزیر خارجه به کنگره گزارشی ارائه دهد که در آن تشریح کند که چگونه هر توافق آینده با ایران هر یک از التزامات فوق‌الذکر را برآورده می‌کند. حملات تروریستی حماس به اسراییل را محکوم می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bb5ab9f-4d3a-4c2c-89f6-a638ce1ebe8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات