728 x 90

استعفای تحمیلی عبدالمالکی وزیر کار آخوند رئیسی، ترفند دیرهنگام!

عبدالمالکی
عبدالمالکی

به‌دنبال گسترش تظاهرات سراسری بازنشستگان، عبدالملکی وزیر کار رژیم با ارسال نامه‌یی به‌رئیس‌جمهور ارتجاع رسماً استعفای خود را اعلام کرد. (تلگرام خبرگزاری حکومتی فارس ۲۴خرداد)

این استعفا در شبکه‌های اجتماعی موج جدیدی از نفرت را برانگیخت و کاربران و مردم می‌گویند در این رژیم دزدسالار مهره‌ها تنها در مناصب غارت جابه‌جا می‌شوند.

از طرف دیگر پس از این‌که تظاهرات سراسری بازنشستگان با شعار «مرگ بر رئیسی» وارد دومین هفتهٔ خود شده، جهرمی با نگرانی از گسترش اعتراضات از بازنشستگان خواست دست از اعتراض بردارند و از راه قانونی درخواستهای خود را بدهند.

سایت حکومتی اقتصاد ۲۴ بعد از استعفای عبدالمالکی نوشت: رمزگشایی از استعفای عبدالملکی / پایان قصه ژنرال کم تجربه در وزارت کار

لشکر اقتصادی دولت را که حامیانش اصرار داشتند ژنرال‌های اقتصادی بنامند در بهترین حالت می‌توان فرماندهانی خودخوانده و کم تجربه دانست. فرماندهانی که شاید تجربه لازم را نداشتند، اما هر کدام کوه اعتماد به نفسی بودند که به سختی به دیگری اعتماد می‌کردند و این همان مشکلی بود که بسیار پیش از حذف محسن رضایی به دست محمد مخبر نیز خود را به رخ کشیده بود.

اقتصاد۲۴ استعفا وزیر کار رئیسی جلاد خروج نامید و نوشت: این خروج را باید دومین خروج یک عضو اقتصادی از همراهی هیات دولت و نخستین خروج مستقیم از کابینه دانست.

اعتراضات گسترده بازنشستگان، به همراه حضور در خیابان معلمان برای اعتراض به طرح رتبه بندی و افزایش حقوق آنان و در کنار شرایط بحرانی معیشت و اقتصاد بخش‌های بزرگی از جامعه، نارضایتی‌ها از نحوه اعطا یارانه‌ها پس از حذف ارز ترجیحی در کنار آشفتگی بازار ارز و طلا را می‌توان بخشی از تنش‌های موجود در اقتصاد ایران در دو ماه اخیر دانست. تنش‌هایی که حتی خبر حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت و یک دست شدن این کمیسیون نیز نتوانست کمکی به بهبود شرایط موجود در آن کند.

اقتصاد۲۴ با اشاره به نامه ۶۱ اقتصاددان به رئیسی جلاد نوشت: یکی از نشانه‌های آن گسل حالا فعال شده در اقتصاد ایران است. بحرانی که هر روز خود را بزرگ‌تر به رخ می‌کشد.
این اقتصاددانان در نامه خود گفته اند که معتقدند دولت سیزدهم با ادامه روند موجود، مردم و حاکمیت را در یک رویایی قرار می‌دهد و در درازمدت موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در بخش اقتصادی و حتی سایر حوزه‌ها می‌شود.
خطری که برای دیدن آن حالا دیگر چندان به چشمان خیلی مسلح به علم اقتصاد نیز نیاز نیست و اعتراضات هر روز مردم نشان از وقوع بحران جدی در تمامی شاخه‌های اقتصادی کشور دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ed7ad05-adf4-435d-aef2-ade9b5de1702"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات