728 x 90

ایتالیا - کنفرانس در شهر روی لیاسکو - حمایت از قیام مردم ایران و آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت

ایتالیا - کنفرانس در شهر روی لیاسکو
ایتالیا - کنفرانس در شهر روی لیاسکو

ایتالیا

کنفرانس در شهر روی لیاسکو

حمایت از قیام مردم ایران و آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت

محکومیت اعدامهای فزاینده در ایران

روز چهارشنبه ۱۸خرداد جلسه‌ای در شهر روی لیاسکو تورینو در ایتالیا با عنوان "حکومت مذهبی و حقوق‌بشر در ایران" با همکاری انجمنهای فرهنگی و حقوق‌بشری اینترناشنال هلپ، پرولوکو روی لیاسکو، ایران آزاد و دمکراتیک و عفو بین‌الملل شعبه استان پیومونته ایتالیا برگزار شد.

مارینو بریکارلو، رئیس انجمن پرولوکو روی لیاسکو اولین سخنران این جلسه بود وی طی سخنانی گفت: ایران به‌لحاظ جغرافیایی با ما فاصله زیادی دارد اما ما با مردم ایران فاصله‌یی نداریم و در این سالهای سخت همیشه با آنها بودیم. امیدوارم حمایت و صدای همبستگی ما به گوش کسانی که در خیابانهای ایران برای آزادیشان تظاهرات می‌کنند برسد. ما با شما هسیتم. می‌دانیم که حکومت دیکتاتوری مذهبی شرایط سخنی را به شما تحمیل می‌کند ولی باور کنید که پیروز خواهید شد.

 

لوکا اندرانی مسئول عفو بین‌الملل در استان پیه مونته ایتالیا گزارش سالانه عفو بین‌الملل را در مورد نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران تشریح کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محاکمه دژخیم حمید نوری در دادگاه سوئد گفت: اعتصابات، اجتماعات، تظاهرات و قیامهای مردمی نشانگر عدم مدیریت صحیح سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در ایران است که اغلب آنها با سرکوب شدید مواجه می‌شوند.

تبعیض جنسی بر علیه زنان ابعاد گسترده‌ای دارد تا آنجا که آنان را در هر زمینه‌ای به حاشیه میراند. شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و شرایط ضدانسانی خود زندانها و نرساندن دارو و درمان به زندانیانی که روند سیستماتیک به‌شمار میاید.

وی با اشاره به اعدامهای فزاینده در ایران به‌ویژه اعدام نوجوانان افزود: متأسفانه پدیده مصونیت داشتن سران حکومتی به آنها این اجازه را می‌دهد که به نقض گسترده حقوق شهروندان ادامه دهند.

 

سخنران بعدی این کنفراس دکتر جووانی سارتوری رئیس اینترنشنال هلپ بود، وی گفت:

ما از ۱۵سال پیش روی مسأله ایران، دیکتاتوری مذهبی، وضعیت مردم و مقاومت ایران متمرکز هستیم و در حمایت از مردم ایران برای آزادی و مقاومت سازمان‌یافته آنها یعنی شورای مقاومت ایران فعالیت می‌کنیم.

در این سالهای سخت و تاریک مردم ایران در زمینه‌های مختلف فشارهای بسیاری را متحمل شدند ولی هیچ‌گاه تسلیم نشدند و این روزها با قیامها و تظاهراتشان به ما این پیام را می‌دهند که مصمم به تغییر رژیم و رسیدن به آزادی هستند.

 

دکتر یوسف لسانی از انجمن ایران آزاد و دمکراتیک در سخنان خود گفت:

مردم ایران با قیامهایشان ثابت کرده‌اند که این رژیم هیچ مشروعیتی ندارد و تنها قاتل مردم ایران و یک تهدید جهانی می‌باشد اما یک امید بزرگ و تعیین‌کننده در سرنگونی رژیم نقش اساسی دارد و آن شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی است که سرنگونی بنیادگرایان ضدبشر در ایران را نشانه رفته و برنامه ۱۰ ماده‌ای او تصویر روشنی از یک ایران دمکراتیک و صلح‌طلب را ارائه می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fea12880-628d-4e07-87d1-d2511266e548"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات