728 x 90

واشنگتن پست: فرودگاه دمشق بعد از حملات هوایی کماکان تعطیل است

فرودگاه دمشق
فرودگاه دمشق

بعد از حمله هوایی انجام شده، به فرودگاه اصلی سوریه در دمشق کماکان این فرودگاه از خدمات‌رسانی خارج شده است. سوریه این حمله را به اسراییل نسبت داده که به‌شدت به زیرساخت و از جمله باندهای فرودگاه و یک هال در ترمینال فرودگاه آسیب رسانده است.
واشنگتن پست روز سه‌شنبه ۲۴خرداد نوشت: این اولین بار است که این فرودگاه به‌خاطر صدمات وارده از چنین حملاتی خوابیده است... شام وینگز، اولین خط‌هوایی ملی خصوصی سوریه اعلام کرد، تمامی پروازها را از فرودگاه حلب انجام می‌دهد.

آسوشیتدپرس به نقل از روزنامة الاخبار نوشت: که منابع ارتش سوریه یک مناقشة تند و تیز را طی هفته‌های گذشته بین دو طرف بر سر حملات اسرائیل در سوریه و عدم پاسخ درخور روسیه توصیف کرده‌اند که حتی قبل از این حمله اخیر بود.

بنابر این گزارش، هنگامیکه طرف سوری-ایرانی از فرماندهان روسی خواستند تا بر طبق توافق قبلی، حملات اسرائیل به زیرساخت‌ها را متوقف کنند، فرماندهان روس پاسخ دادند که التزامی به درگیر شدن با اسرائیل برای حفاظت از منافع ایران ندارند.

 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه که سازمانی مستقر در لندن است و تحولات سوریه را رصد می‌کند درباره بمباران فرودگاه دمشق توسط اسراییل گفته است پس از هدف قرار دادن «انبارهای شبه‌نظامیان ایرانی» در نزدیکی فرودگاه، به باند فرودگاه دمشق نیز آسیب رسانده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: اسراییل چندین سال است که به اهدافی مرتبط به ایران در سوریه حمله می‌کند و انبارهای نظامی ایران در این کشور را مورد هدف قرار می‌دهد. اسراییل می‌گوید با این حملات تلاش دارد اجازه ندهد تسلیحات رژیم ایران برای حزب‌الله و حماس ارسال شود.

وزارت حمل و نقل رژیم اسد در بیانیه دوم خود ضمن اعلام لغو تمامی پروازها گفت: «در نتیجه خسارات وارد شده به بخش‌هایی از فرودگاه بین‌المللی دمشق، تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهای ورودی و خروجی در این فرودگاه به حالت تعلیق در آمده است.»

در همین راستا شرکت هواپیمایی خصوصی شام وینگز نیز اعلام کرده تمامی پروازهای خود را به فرودگاه بین‌المللی حلب منتقل می‌کند (یورونیوز ۲۱خرداد).

 

لازم به ذکر است که، ماه گذشته، آویچی آدرائی، یک سخنگوی نیروهای دفاعی اسراییل گفته بود، رژیم ایران تسلیحات استراتژیک برای حزب‌الشیطان را سوار بر پروازهای مدنی از ایران به دمشق می‌فرستد که موجب یک خطر جدی برای غیرنظامیان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26ddccb7-3ea2-4a96-8808-72a20f0ff385"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات