728 x 90

۲۳نوزاد، کودک و مادر مبتلا به کرونا در سنندج

کرونا در ایران - عکس از آرشیو
کرونا در ایران - عکس از آرشیو

سایت حکومتی صراط روز ۱۱اردیبهشت در گزارشی از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای توحید و بعثت سنندج نوشت: اگر چه اوایل شیوع ویروس کرونا اعلام شد که کودکان و نوزادان از ابتلای به این ویروس مصون هستند، اما مثبت‌شدن تست کرونای ۲۳کودک، نوزاد و مادر در کردستان خلاف این واقعیت را آشکار ساخت.

هشتم اسفندماه سال گذشته اولین بیمار مبتلا به کرونا در کردستان به ثبت رسید و بیمارستان توحید سنندج، مرکز معین درمان بیماران کرونایی شد ضمن این‌که شناسایی کودکان مبتلا به کروناویروس بیمارستان بعثت را نیز وارد کارزار مقابله با این ویروس کرد.

هر چند تعداد بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان بعثت نسبت به بیمارستان توحید کمتر است، اما کار در این بیمارستان به واسطه نبود زیرساخت مجزا برای جدا کردن کامل بیماران کرونایی از سایر بخش‌ها با سختی و استرس بیشتری مواجه است.

 

دکتر برهان مرادویسی رئیس بیمارستان بعثت سنندج درباره وضعیت این روزهای بیمارستان کودکان کرونایی در سنندج گفته است:

«بخشی از بیمارستان بعثت مرکز درمان کودکان و مادران مبتلا به کرونا شده است، در حالی‌که بیمارستان توحید مرکز معین درمان بیماران مبتلا به این ویروس است...

تمام اطلاعات و یافته‌ها در بحث شیوع کروناویروس بر این اساس بود که کودکان زیر ۱۰سال درگیر نمی‌شوند و مرگ‌ومیر زیر ۱۵سال ندارد، اما متأسفانه ابتلای کودکان در کشورهای مختلف و کشور ما نشان داد که ویروس کرونا تغییر پیدا کرده است.

از مجموع ۴۲مورد کودک مشکوک به کرونا که در بیمارستان بعثت سنندج بستری شده‌اند تا این لحظه ۱۳مورد مثبت قطعی بوده است.

۱۵ مورد نوزاد مشکوک به کرونا هم تا این لحظه در این بیمارستان بستری شده‌اند که ۴مورد مثبت قطعی بوده و تست ۶ مادر از ۱۳مورد مشکوک هم مثبت قطعی بوده است.

تا این لحظه در کل استان ۳مورد مرگ و میر کودکان بر اثر ابتلا به کرونا ثبت شده است.

به‌لحاظ سنی کوچکترین کودک مبتلا به کرونا ویروس در استان ۱۶ماه داشت که متأسفانه به‌دلیل بیماری زمینه‌ای که داشت و تحت درمان کورتون بود، جان باخت».

 

خبرگزاری حکومتی مهر روز ۱۰ اردیبهشت در گزارشی به نقل از فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را یک‌هزار و ۲۸۸ نفر اعلام و گفت: روند ابتلاء به ویروس کرونا در استان کردستان افزایش یافته و متأسفانه در ۲۴ ساعت اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان ۴۷ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: تا ظهر امروز از مجموع سه هزار و ۲۶۰ نمونه در استان کردستان، یک‌هزار و ۲۸۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است. 

شهرستان سقز بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را به خود اختصاص داده است، و تا ظهر امروز شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان سقز به ۳۲۷ نفر رسیده است.

رضاعی به سیر صعودی مبتلایان به کرونا در شهرستان سنندج اشاره کرد و یادآور شد: تا ظهر امروز شمار مبتلایان به کرونا در مرکز استان نیز به ۳۲۲ نفر رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86fd6237-c2f5-4912-9b5f-6f4cdab6f8a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات