728 x 90

۱۷روز پس از تسخیر سامانه‌های شهرداری - چمران: هنوز سامانه‌های مورد هجوم شهرداری عملیاتی نشده است

تسخیر سامانه‌های شهرداری تهران
تسخیر سامانه‌های شهرداری تهران

در حالی‌که پاسدار چمران رئیس شورای قلابی شهر تهران قول داده بود که روز شنبه ۲۱خرداد سامانه تهران من راه‌اندازی می‌شود، امروز یکشنبه ۲۹خرداد خبرگزاری حکومتی دانشجو به‌نقل از چمران نوشت: هنوز سامانه‌های مورد هجوم شهرداری عملیاتی نشده است.

ضد و نقیض‌گویی‌های رژیم از عمق تسخیر و نفوذ به سامانه‌های شهرداری تهران پایان ندارد.

رئیس شورای قلابی شهر تهران گفت: نفوذ به سامانه‌های شهرداری از طریق سایت "تهران من" بود. وی از محل نفوذ به سامانه‌های شهرداری تهران خبر داد.

پاسدار چمران در جمع خبرنگاران حکومتی در خصوص ادامه برخی مشکلات در سامانه‌های شهرداری تهران گفت: هنوز برخی سامانه‌ها عملیاتی نشده است حتی سامانه تهران من نیز همین‌طور. این به‌دلیل مسائل امنیتی است و همان‌طور که مطلع هستیم رمزهای سامانه‌هایی هم‌چون تهران من را تغییر دادند چرا که از طریق سامانه تهران من نفوذ کرده بودند، بنابراین باید راههای نفوذ را ببندیم که چنین اتفاقی دوباره تکرار نشود.

چمران تأکید کرد: در نظر گرفتن همه موارد امنیتی نیازمند برنامه‌ریزی است. لذا در حال حاضر همه سامانه‌ها به‌صورت ۱۰۰درصدی عملیاتی نشده‌اند و حتی دفاتر خدمات الکترونیک نیز بعضاً هنوز با مشکلاتی مواجه هستند. بی‌تردید مقداری زمان می‌برد تا کلیه جزییات را بتوانیم به‌روز کنیم.

وی در خصوص شایعات منتشر شده مبنی بر رفتن زاکانی از شهرداری تهران، گفت: در این مورد چیز جدی از خودشان و نزدیکانشان نشنیده‌ام و سؤال هم کردم گفتند که چنین موضوعی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زاکانی فعلاً در شهرداری تهران باقی خواهند ماند، گفت: ان‌شاالله.

 

مزدور چمران، روز یکشنبه ۲۲خرداد در مورد تسخیر دوربینهای شهرداری گفته بود: حمله و عملیات بسیار وسیع و بزرگی به سامانه‌های شهرداری تهران وارد شد. این حمله سایبری با حمله سایبری که به سامانه‌های بنزین شده بود قابل قیاس نیست.

وی افزود: نمی‌توان این سیستم گسترده را به‌صورت یکجا راه انداخت بلکه باید به‌صورت تدریجی این کار را انجام داد دوستان ما راههای نفوذ را پیدا کردند و به‌دنبال حل آنها هستند.

رئیس شورای شهر رژیم در تهران گفت: سازمان فاوا اعلام کرد که تا روز شنبه می‌تواند مشکل را حل کند و در حال حاضر نیز بسیاری از سیستم‌ها در دسترس است اما هنوز چند سیستم در حال بررسی هستند و هنوز راه‌اندازی نشده‌اند. هنوز نمی‌توانم بگویم دفاتر خدمات الکترونیک به‌صورت کلی راه‌اندازی شده‌اند. (خبرگزاری مهر رژیم ۲۲خرداد)

به‌دنبال سردرگمی و درهم‌ریختگی در حکومت آخوندی پس از تسخیر دوربینهای کنترلی و سامانه‌های شهرداری رژیم در تهران و ضدونقیض‌گویی درباره راه‌اندازی سیستمهای شهرداری رژیم، روز جمعه ۲۷خرداد روزنامه حکومتی جهان صنعت در مطلبی با عنوان; «عمق حمله سایبری به شهرداری» نوشت: متأسفانه هنوز هم در حمله سایبری که به شهرداری تهران شده مشکلات به‌طور کامل رفع نشده و سیستم‌ها به‌صورت کامل به‌حالت قبل برنگشته است.

با وضعیتی که در حال حاضر وجود دارد تهاجم بسیار گسترده‌یی به سیستم‌های شهرداری شده است. این خود نشان می‌دهد که این حملات ابعاد بسیار گسترده‌یی داشته و از نظر کارشناسان بسیار مهم است که بتوانیم تمام ابعاد حادثه را بررسی کنیم و از راههای نفوذ احتمالی پیشگری کنیم.

جهان صنعت نوشت: چندی پیش شهرداری تهران مورد حمله سایبری قرار گرفت و بسیاری از فعالیت‌های این مجموعه در سازمانها و معاونت‌های مختلف را مختل کرد، اتفاقی که در چند سال اخیر بی‌سابقه بود البته هم‌چنان هم بسیاری از مجموعه‌های شهرداری تهران فعالیت سیستمی ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/566706c9-38a9-43d2-82e4-c399a3488303"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات