728 x 90

گزارشی از وضعیت زندانهای رژیم

سرکوب  و اختناق در زندانهای رژیم آخوندی
سرکوب و اختناق در زندانهای رژیم آخوندی

روز به روز به تعداد زندانیان در دیکتاتوری حاکم بر ایران افزوده می‌شود. خبری که گرچه نشان از تشدید سرکوب دارد اما همزمان خبر از اعتلای مقاومت می‌دهد.

آخوندها باز هم در سرکوب رکورددار شدند.

رسانه حکومتی شرق روز ۱۶آبان۱۴۰۰ نوشت: رئیس سابق سازمان زندانها در خرداد سال۱۳۹۹ خبر داد که ۲۱۱هزار نفر زندانی در زندانهای کشور زندانی هستند که در ۲۶۸ مرکز نگهداری می‌شوند. وی در این گزارش خبر داد از نظر تعداد زندانی (و نه نسبت به جمعیت کل) رتبه ایران در آسیا هفتم و در جهان چهل و هفتم است.

برآوردها نشان می‌دهد اگر تعداد زندانیان در ایران را بر اساس همین آمار، برآورد کنیم، رتبه ایران از نظر زندانی در جهان به نسبت جمعیت، در حدود رتبه دهم جهانی است که نشانگر تعداد زیاد زندانیان کشور است.

و نگران کننده‌تر از این آمارها، خبرهایی است که هرازگاهی درباره فوت برخی زندانیان منتشر می‌شود و ضمن بازتاب رسانه‌یی بسیار وسیع، موجب بروز تشویش و نگرانی در افکار عمومی می‌گردند. اما همین آمارها همزمان حکایت از عمق اجتماعی مقاومت مردم ایران در برابر ارتجاع آخوندی هم دارند. جامعه‌ای شورشی که سرکوب شدنی نیست و خاموشی نمی‌پذیرد. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11bda5bf-a5da-4e5c-9e07-f0579d6e036c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات