728 x 90

کرونا در ایران - بیش از ۵۰هزار ابتلای جدید کرونا در یک روز

کرونا در ایران
کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

 

بیش از ۵۰هزار ابتلای جدید کرونا در یک روز

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۶ مردادماه ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۰هزار و ۲۲۸بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و فقط ۵هزار و ۱۶۳نفر از آنها بستری شدند.

همین نهاد حکومتی درباره آمار مهندسی شده جان‌باختگان کرونا در ۲۴ساعت اخیر گفت: «در طول ۲۴ساعت گذشته، ۶۲۵بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند».

 

وزارت بهداشت رژیم روز سه‌شنبه ۲۶مرداد در آمار مهندسی‌شده خود شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۶۲۵نفر اعلام کرد. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی: همه بیمارستانها تکمیل شده، اگر بخواهیم در بیرون بیمارستان بستری کنیم کادر درمان نداریم

دکتر افشین دلشاد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی در گفتگو با تلویزیون حکومتی روز سه‌شنبه ۲۶مرداد گفت: ظرفیت های تشخیصی بیمارستان هم تکمیل شده عذر می‌خواهم استان هم تکمیل شده یعنی ما دیگه بیش از این نمی‌توانیم جا ندارد دستگاههایمان دیگه جواب نمی‌دهند و پرسنل هم به‌شدت خسته و فرسوده هستند خب طبیعتاً فرسودگی پرسنل منجر به کاهش خدمات میشه و این طبیعتاً منجر خواهد شد به خطاهای درمان نرسیدن به بیماران و در نهایت بهایش را مردم خواهند پرداخت با بالاتر رفتن میزان مرگ و میر

 

وی افزود: تقریباً ببینید بیمارستانها رسماً که تمام تختهای اختصاص یافته پر شده ما الآن هم تعداد خیلی کمی تختهایی که اضافه داریم می‌کنیم اونهم به هر صورت ساختمانهایی که مکانهای خودمان داشتیم داریم تخت اضافه می‌کنیم ولی اگر بخواهد روند ورود بیماری همین شکل برود بالا ما حتی مجبور هستیم از ساختمانهای بیمارستانها خارج بشویم یعنی باید برویم جاهای دیگه‌ای که بیمارستان نیستند مریض بستری بکنیم حالا بحث ساختمان هم مطرح نیست بحث سر این است که برای اینها ما پزشک و پرستار باید داشته باشیم که نداریم امکان پرستار ما در این حجم زیاد هم خسته می‌شوند هم بر اساس حجم بیماران درصدی خودشان هم مبتلا می‌شوند از چرخه خدمت خارج می‌شوند ببینید ما الآن از بازنشستگان دانشجویان از تمام توان استان استفاده کردیم دیگه چیزی باقی نمانده که به این توان اضافه بشه بنابراین این حداکثر توان ما است دیگه بیشتر از این نمیشه مردم اگر رعایت نکنند ما نمی‌دانیم به فرض هم ما یک ساختمانی را هم گرفتیم یک مدرسه یک جای دیگه‌ای تخت هم گذاشتیم پرسنل باید داشته باشیم برای مراقبت این پرسنل دیگه وجود ندارند.

 

چادری که ابتدای بیمارستان امام حسن برپا شده بود تا استفاده بشه دیگه تقریباً پر شده مراجعین بیرون از چادر نشسته‌اند.

گزارشی از بیمارستان امام حسن بجنورد: این حجم از ماشینی که دارید می‌بینید پارکینگ بیمارستان امام حسن است متأسفانه امروز تعداد خیلی زیادی بیمار تو بیمارستان بستری شدند و مراجعه کردند چادری که ابتدای بیمارستان امام حسن برپا شده بود تا استفاده بشه دیگه تقریباً پر شده مراجعین بیرون از چادر نشسته‌اند اینجا ورودی بیمارستان امام حسن است که... .

اینجا اورژانس بیمارستان امام حسن است همان‌طور که می‌بینید بیمارها روی تختهایی که خارج از محلهای تعیین شده هست بستری شدند به‌اصطلاح تختهای (اکستری) بیمارستان است این فقط وضعیت اورژانس است.(تلویزیون رژیم شبکه اترک ۲۶مرداد)

 

هاشمیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: اورژانس‌ها مملو از بیماران بدحال است

اورژانس‌ها مملو از بیماران بدحال است، حجم بیماران به قدری زیاد است که هیچ اورژانسی جوابگوی این مقدار بیمار نیست. هم‌چنین کمبود اکسیژن، تخت و برانکارد وجود دارد، اما چاره‌ای نیست و احتمالاً مردم از وضعیت اورژانس‌ها اطلاع دارند.
وی افزود: درمان قطعی دیگری جز واکسیناسیون وجود ندارد و اکنون باید راه‌کارهای کنترل را مدنظر داشته باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این شرایط از پاندمی بیماری کرونا عبور کرده و وارد سونامی شده‌ایم. سیر بیماری آن‌قدر سریع است که بیماری که امروز ویزیت می‌کنیم و مشاهده می‌شود که ۱۰درصد ریه‌اش درگیر است، با وجود درمان مناسب، ظرف ۴۸ساعت بسیار بدحال می‌شود و ممکن است ۸۰درصد ریه‌اش درگیر شده و در نهایت فوت می‌کند.(خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۵مرداد)

 

تلویزیون حکومتی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله: هم‌اکنون ۴۳هزار نفر در بیمارستانهای کشور بستری هستند که حداقل ۴۰۰۰نفر فوتی خواهد داشت. اگر اقدام سریعی انجام نشود امکان دارد بستریها به ۱۵۰هزار نفر افزایش یابد.

 

۳هزار نفر در تهران واکسن آسترازنکای قلابی زدند.

سرکرده پلیس امنیت عمومی تهران:
افرادی که در تهران و در آدرس دزاشیب، خیابان عمار تزریق واکسن کرونا انجام داده‌اند، واکسن تقلبی زده‌اند؛ ۳هزار نفر در تهران واکسن آسترازنکای قلابی زدند (تلگرام خبر فوری رژیم ۲۶مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc04563d-53b0-429a-9913-47626b29b447"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات