728 x 90

خبرگزاری فلسطینی وفا: فلسطین، دولت آمریکا را مسئول حمله احتمالی اسراییل به رفح می داند

ابورودینه سخنگوی محمود عباس رئیس دولت فلسطین
ابورودینه سخنگوی محمود عباس رئیس دولت فلسطین

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نوشت: دولت فلسطین، دولت آمریکا را مسئول حمله احتمالی اسراییل به رفح می‌داند.

نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، دولت ایالات متحده را برای تهدیدات اخیر اسراییل و تشدید تنشها در غزه و کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی صراحتاً مقصر دانست.
وی به‌ویژه به گزارشهای نگران‌کننده در مورد حمله نظامی قریب‌الوقوع اسراییل به رفح اشاره کرد که «می‌تواند منجر به قتل‌عام، فجایع و آوارگی غیرنظامیان شود و آغاز دوره درگیری طولانی‌مدت باشد».

ابورودینه عصر امروز در بیانیه‌یی مطبوعاتی تأکید کرد: تصمیمات آمریکا برای کمکهای نظامی و مالی [به اسرائیل] در کنار استفاده از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا را در جنگ نسل‌کشی شریک می‌کند.

وی تأکید کرد: چنین موضعی اقدام خصمانه علیه مردم فلسطین، ملت عرب و همه کشورهایی است که در شورای امنیت سازمان ملل متحد در کنار فلسطین بودند.

ابورودینه خاطرنشان کرد که تظاهرات گسترده در پایتخت‌های جهان، از جمله در دانشگاههای آمریکا که خواستار پایان دادن به جنایات جنگی اسراییل در سرزمینهای فلسطینی هستند، فراخوانی به دولت آمریکا برای بازنگری مواضع خود عمل می‌کند.

وی از دولت آمریکا خواست حمایت کورکورانه خود از اشغالگری اسراییل را کنار بگذارد و در کنار قوانین بین‌المللی بایستد و قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی را اجرا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c0f1f8f-328c-4162-9864-3d6260221088"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات