728 x 90

رویترز: اسراییل می‌گوید آماده حرکت به رفح است

تصویری از کودکان فلسطینی در صندوق عقب خودرو در رفح
تصویری از کودکان فلسطینی در صندوق عقب خودرو در رفح

رویترز روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت نوشت: اسراییل می‌گوید آماده حرکت به رفح است.
یک مقام ارشد دفاعی اسراییل روز چهارشنبه گفت، با وجود هشدارهای بین‌المللی درباره وقوع یک فاجعه انسانی، ارتش اسراییل آماده تخلیه غیرنظامیان فلسطینی از رفح و حمله به مواضع حماس در شهر جنوبی نوار غزه است.
رفح، که در مجاورت مرز مصر قرار دارد، به بیش از یک میلیون فلسطینی پناه داده است که از حملات نیم ساله اسراییل از طریق بقیه غزه گریخته‌اند و می‌گویند که چشم‌انداز فرار دوباره وحشتناک است.
دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه‌ روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما نمی‌توانستیم از عملیات زمینی رفح بدون یک برنامه انسانی مناسب، معتبر و قابل اجرا، دقیقاً به‌دلیل پیچیدگی‌های ارسال کمک‌ها حمایت کنیم».
ما به گفتگو با اسراییل در مورد آنچه که معتقدیم راههای جایگزین برای مقابله با چالشی است که به‌رسمیت می‌شناسیم، یعنی حضور نظامی حماس در رفح، ادامه می‌دهیم».
مصر می‌گوید اجازه نمی‌دهد اهالی غزه از مرز به خاک این کشور رانده شوند. سرویس اطلاعات دولتی قاهره اعلام کرد که قاهره نسبت به حرکت در رفح هشدار داده بود که «به قتل‌عام‌های عظیم انسانی، خسارات (و) ویرانی گسترده منجر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a6b4ba1-dc49-46cc-b0c0-b5b71c25fb79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات