728 x 90

وال استریت ژورنال: آمریکا می‌گوید رژیم ایران احتمالاً پشت حملات خرابکارانه به کشتیها در ساحل امارات بوده است

حمله خرابکارانه به کشیتها در ساحل امارات
حمله خرابکارانه به کشیتها در ساحل امارات

وال استریت ژورنال ۲۴اردیبهشت۹۸ در مورد حملات خرابکارانه به کشتی‌ها در ساحل امارات نوشت: یک مقام آمریکایی گفت، ارزیابیهای اولیه نشان می‌دهد رژیم ایران احتمالاً پشت حمله به دونفتکش عربستان سعودی و دو کشتی دیگر که طی آخر هفته نزدیک تنگه هرمز آسیب دیده‌اند می‌باشد.

 

وال استریت نوشت: این اولین گزارش از جانب یک کشور است که رژیم ایران را مسئول حمله دانسته و آنهم بعد از مجموعه‌ای از هشدارهای آمریکا علیه تجاوز ایران یا متحدان و نیروهای نیابتی آن علیه کشتیهای نظامی یا تجاری در این منطقه می‌باشد.

 

وال استریت افزود: این مقام آمریکایی که نمی‌خواست شناسایی شود جزئیاتی در مورد این‌که چه چیزی به این ارزیابی انجامید یا پیامدهای آن برای پاسخ احتمالی آمریکا چیست، ارائه نکرد.

آمریکا هفته گذشته گفت، بعد از آن که به اطلاعاتی استناد کرد که نشان می‌داد رژیم ایران تهدیدی برای نیروهای آمریکایی اعمال کرده است یک ناو هوایپمابر، یک کشتی تهاجمی پیاده کردن نیرو و یک نیروی ویژه بمب‌افکن و سیستم ضدموشکی به این منطقه می‌فرستد.

دونالد ترامپ در ملاقات با نخست‌وزیر مجارستان ویکتور اوربان در کاخ سفید اوایل دوشنبه گفت: «اگر آنها کاری کنند لطمه بدی خواهند خورد. خواهیم دید که در مورد ایران چه خواهد شد».

 

یک مقام دفاعی آمریکا گفت، ارتش آمریکا یک تیم روز دوشنبه برای تحقیق در مورد کشتیها فرستاد تا تعیین کند چه کسی پشت این خرابکاری بوده است...

 

به‌دنبال بیانیه رسمی وزارت‌خارجه امارات مبنی بر این‌که روز یکشنبه چهار کشتی تجاری در نزدیکی آبهای این کشور هدف خرابکاری قرار گرفته‌اند، آسوشیتدپرس روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت تحت عنوان «صدور اخطاریه آمریکا در بحبوحه گزارشهای مربوط به حمله به کشتی‌ها در ساحل امارات»، نوشت: بنا‌ به گزارشهای رسیده آمریکا به کشتی‌ها هشدار داده که کشتی‌های رژیم ایران یا دست نشاندگانش ممکن است هدف قرار بگیرند. این خبر درست بعد از آن است که رسانه‌های رژیم ایران و حامیانش در لبنان خبرهایی جعلی پخش کردند که در یکی از شهرهای بندری امارات انفجارهایی رخ داده است.

 

آسوشیتدپرس افزود: اطلاعیه امارات می‌گوید حملات به نفتکشها در بامداد یکشنبه اتفاق افتاده است. در همین رابطه دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در اطلاعیه‌یی که شبانه منتشر کرد، گفت با توجه به ریسک کلی در منطقه، این خرابکاری یک تشدید جدی تنشهاست.

 

آسوشیتدپرس اضافه کرد: هفته گذشته رژیم ایران اعلام کرد ممکن است ظرف ۶۰روز غنی‌سازی اورانیوم را در سطحی بالاتر شروع کند، مگر این‌که قدرتهای جهان برای شرایط جدید مذاکره کنند.

 

این خبرگزاری افزود: مقامات اماراتی حاضر نشدند در رابطه با ماهیت خرابکاری در کشتی‌ها، و این‌که چه کسی مسئول آن بوده، وارد جزییات شوند. بندر فجیره به فاصله ۱۴۰کیلومتری تنگه هرمز قرار دارد. این حادثه بعد از اخطار دریانوردی آمریکا است که هشدار داد رژیم ایران ممکن است عبور و مرور تجارت دریایی را هدف قرار دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0318ef98-99a6-418b-b345-59bc5abd450a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات