728 x 90

نگرانی انجمن بین المللی حقوق بشر زنان نسبت به اعدامها در ایران

اجلاس انجمن بین المللی حقوق بشر زنان
اجلاس انجمن بین المللی حقوق بشر زنان

بنا به گزارش سایت سازمان ملل سازمان غیر دولتی انجمن بین المللی حقوق بشر زنان در اجلاس خود چهارشنبه ۲۳ شهریور نسبت به وضعیت اعدامها در ایران ابراز نگرانی کرده و نوشتند همانطور که دبیرکل در گزارش خود تاکید کرد، ما نیز نگران این رقم بسیار بالای اعدامها در جمهوری اسلامی ایران هستیم. از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا پایان ماه اوت، ۵۵۷نفر اعدام شده‌اند که برابر با مجموع تعداد اعدام های سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ است. این نیز نگران کننده است که بدانید تعداد نوجوانان اعدام شده نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

ما بر نگرانی دبیرکل‌ها را از ادامه الگوی استفاده از قهر مفرط در زمینه مدیریت اجتماعات مسالمت آمیز تأکید میکنیم. در ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱، اعتراضات در بیش از ۲۶شهر در استان خوزستان به دلیل کمبود آب برگزار شد، که بر اثر شلیک گلوله های جنگی، از جمله استفاده از سلاح های خودکار و سایر نیروهای بالقوه کشنده منجر به کشته شدن حداقل ۹نفر از جمله یک خردسال و به مجروح شدن بسیاری از جمله کودکان شد.

این وضعیت نگران کننده مستلزم توجه ویژه همه هیأت ها و گزارشگران ویژه است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63b5b64a-f64b-4a4a-bacc-cbdd2a660207"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات