728 x 90

نوربرت روتگن: وزارت‌خارجه آلمان ادعا می‌کند که قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا چندان مهم نیست، این مزخرف است

نوربرت روتگن، عضو پارلمان آلمان
نوربرت روتگن، عضو پارلمان آلمان

نوربرت روتگن، عضو پارلمان آلمان روز ۱۴دیماه در یک رشته توئیت درباره لیست گذاری سپاه پاسداران نوشت: روز به روز استدلال‌ها پوچ‌تر می‌شود. اکنون وزارت‌خارجه آلمان ادعا می‌کند که قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا چندان مهم نیست، زیرا قبلاً تحت تحریم‌ سلاحهای کشتار جمعی قرار گرفته است. این مزخرف است، همان‌طور که وزارت‌خارجه می‌داند. فقط لیست ترور به‌این معنی است که ما با این رژیم قطع رابطه می‌کنیم.

نوربرت روتگن: وزارت‌خارجه این بهانه جدید را درست در روزی که مشخص شد، انگلستان قرار است سپاه پاسداران در لیست تروریستی قرار دهد، مطرح کرد.

استدلال وزارت خارجه نکته مهمی را به طور کامل نادیده می‌گیرد. برای تهران، سایر رژیمهای تحریمی مترادف با فهرست تروریستی اتحادیه اروپا نیستند. این رژیم لیست تروریستی را خط قرمز می بیند. به همین دلیل است که این فهرست بسیار مهم است.

وزارت خارجه فدرال در حال فریب افکار عمومی با بهانه‌های جدید برای ادامه پیگیری اولویت واقعی سیاست خارجی آلمان و اتحادیه اروپا است.

 

 

رناتا آلت، رئیس کمیته حقوق‌بشر و و کمکهای بشردوستانه پارلمان آلمان روز ۱۳دیماه در توئیتی نوشت: سپاه پاسداران باید بلادرنگ در لیست تروریستی قرار بگیرد. اکنون انگستان برنامه دارد سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمان تروریستی طبقه‌بندی کند. آلمان هم باید واضح‌تر و سریع‌تر از حقوق‌بشر دفاع کند.

 

الیشیا کرنز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلستان روز ۱۳دی در توئیتی نوشت: لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران ضروری است. این امر که تا به‌حال به تعویق افتاده قرار است انجام شود.

الیشیا کرنز: طبق گزارش سازمان اطلاعات انگلستان، سپاه پاسداران ۱۰مورد تلاش برای «ربودن یا حتی کشتن افراد انگلیسی یا مستقر در انگلستان» در سال۲۰۲۲ داشته است. من انتظار دارم دولت انگلستان نحوه به چالش کشیدن استراتژیک تهدیدهای فزاینده رژیم ایران را مشخص کند.

وی کلیپی که در جلسه با نخست وزیر انگلستان این موضوع را مطرح کرده را ضمیمه کرده است، و نوشت: من این موضوع را با نخست وزیر با توجه گزارش Mi5 مبنی بر ۱۰تهدید برای «ربودن یا حتی کشتن افراد انگلیسی یا مستقر در بریتانیا» در سال ۲۰۲۲توسط سپاه پاسداران و ایران در میان گذاشتم.

من انتظار دارم که دولت در تجدید بررسی یکپارچه خودش، نحوه به چالش کشیدن استراتژیک تهدیدهای فزاینده ایران برای مردم و امنیت ما را مشخص کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0083b092-2729-4e7e-a97d-e334ee015705"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات