728 x 90

بحران اقتصادى ايران,

رشد روزافزون مهاجرت روستاییان به شهرها

-

رشد روزافزون مهاجرت روستاییان به شهرها
رشد روزافزون مهاجرت روستاییان به شهرها
علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم در همایش شورای عالی استانهای رژیم در قم گفت: ”مهاجرت‌ها از روستاها به شهرها بنا‌ به وضعیت اقتصادی و اشتغال در روستاها افزایش یافته تا جایی که طبق آمار این نسبت 30 به 70 درصد شده است.. چرخه اقتصادی مطلوب در روستاها وجود ندارد “.

این امر واضحی است که به‌طور کلی اصلی‌ترین عامل مهاجرت روستاییان به شهرها بیکاری و عدم درآمد کافی در روستا است، و به‌دلیل فقر روزافزون است که آنان ناگزیر به مهاجرت به شهرها می‌شوند.

در بیان علت این وضعیت لاریجانی به‌طور سربسته به علت اقتصادی آن اشاره کرده است و از ذکر دلایل مشروح‌تر آن خودداری کرد. دلایلی که قبل از هر چیز ریشه در نظام سیاسی قرون‌وسطایی و فاسد ولایت‌فقیه دارد که این روزها دیگر بر همه آشکار شده است. اما اگر بخواهیم دلایل مادی و به‌اصطلاح روی زمین آن را بگوییم به‌طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- بحران بی‌آبی: یکی از دلایل مهم مهاجرت روستاییان بحران بی‌آبی است که در اثر سیاستهای ضد‌مردمی رژیم در خشکاندن رودها، تالابها با سد سازی بی‌رویه و حفر بی‌رویه چاههای عمیق توسط سپاه جهل و جنایت خامنه‌ای به‌وجود آمده است. مسأله‌یی که طی سالهای اخیر مورد اعتراض مستمر مردم محروم استانهای مختلف از خوزستان و سیستان و بلوچستان گرفته تا اصفهان و... قرار گرفته است.

فی المثل در استان سیستان و بلوچستان 33 سد توسط سپاه پاسداران ضدخلقی احداث شده است که باعث خشک شدن چاهها و از بین رفتن زمینهای کشاورزی در نقاط پایین دست این سدها شده است.

این مسأله عملاً باعث گسترش بی‌سابقه بیابانزایی و کم شدن مساحت زمینهای کشاورزی شده، تا جایی که بر اساس گزارش 3سال پیش سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (فائو) از مساحت زمینهای کشاورزی ایران کاسته شده و مشکل کمبود زمین برای روستاییان بغرنج شده است.

واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی: عامل دیگر واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی توسط یک شبکه گسترده وابسته به حاکمیت است. غارتگرانی که با حمایت و پشتیبانی ارگانهای وابسته به بیت ولی‌فقیه و سپاه سرکوب و جنایت شیره جان یک ملت را می‌مکند. به این صورت است که وسعت و سرعت واردات محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر شتاب بی‌سابقه‌یی داشته است. کاهش تعرفه‌ها به بهانه کنترل قیمتها، موجب سلب توانایی تولیدکنندگان داخلی برای سرمایه‌گذاری در امر کشاورزی و از دست دان فرصتهای شغلی برای کشاورزان شده، و ساختارهای تولید داخلی محصولات کشاورزی را به نابودی کشانده است.

افزایش هزینه تولید: از دیگر عوامل خانه خرابی روستاییان افزایش بی‌حساب و کتاب هزینه تولید است به حدی که هزینه محصولات برای کشاورزان در موارد زیادی بیش از صددرصد افزایش می‌یابد.

... ...
بنابراین دلایل چگونه می‌توان از کشاورز توقع داشت به کار خود در روستاها ادامه بدهد و راهی آلونک نشینهای حاشیه شهرها نشود؟

فقر روستاییان و مهاجرت آنان به حاشیه شهرها، تبعات اجتماعی دیگری نظیر رشد کارتن خوابی، افزایش کودکان کار، اعتیاد، خودکشی و سایر آسیبهای اجتماعی دیگری شده است. به‌نحوی که مقامات رژیم، بارها به‌دلیل گستردگی این بحران نگران امنیت نظام شده و نسبت به آن هشدار داده‌اند.

واقعیت این است که محصول نظام قرون‌وسطایی ولایت‌فقیه در طول 38سال حاکمیت ننگین خود ارمغانی بجز حاشیه نشینی، کارتن خوابی، رشد اعتیاد، خودکشی، کودکان کار و سایر آسیبهای اجتماعی برای مردم ایران به همراه نداشته است و از این به بعد نیز نخواهد داشت. بنابراین تنها راه رهایی از این همه مشکلات، سرنگونی این نظام سراسر فاسد و غارتگر است که البته در حتمیت آن تردیدی نیست.

و رهایی از این مشکلات نیز صرفاً با سرنگونی این نظام فاسد و برقراری یک نظام مردمی امکانپذیر می‌شود و این روز بدون تردید خواهد رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79cda934-8274-487d-8da6-36569d8ed4ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات