728 x 90

لوموند:‌ از سر گرفته شدن تظاهرات ضددولتی در عراق و سرکوب خونین توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران

درگیریها در عراق ادامه دارند
درگیریها در عراق ادامه دارند

لوموند طی مطلبی با تیتر «از سر گرفته شدن تظاهرات ضددولتی در عراق و سرکوب خونین»، در تیتر دوم خود نوشت تجمعات اعتراضی در بغداد و شهرهای شیعه نشین جنوب توسط دولت و

شبه‌نظامیان و از طریق آنان توسط رژیم ایران کشته می‌شوند.

 

لوموند افزود: جنبش اعتراضی علیه حکومت عراق روز جمعه ۲۵اکتبر بر بستر خشونتی غیرمنتظره از سر گرفته شد. تظاهرات در اوایل ماه جاری، ۱۵۷کشته و بیش از ۶۰۰۰مجروح بر جای گذارد.

 

لوموند می‌نویسد: تظاهرکنندگان با شعارهای "همه‌شان دزد هستند"، به سمت میدان تحریر در بغداد سرازیر شده، خواستار "سقوط رژیم" شدند....دست کم هشت تن، اکثراً به‌دلیل اصابت نارنجک گاز اشک‌آور به سرشان، کشته شدند.

این در حالیست که نخست‌وزیر عادل عبدالمهدی قول داده بود آزادی تظاهرات تضمین می‌شود. اما شماری از جوانان تظاهر کننده در اشاره به نواقص گزارش تحقیق دولت، شعار می‌دادند: "ای عادل، تک تیراندازها کجا هستند، در جیب من؟"

 

لوموند هم‌چنین نوشت در شرایطی که ۷۰%کشته و مجروح شدگان از ناحیه سر و سینه مورد اصابت قرار گرفته بودند، گزارش دولتی، قشر سیاسیون را از هر گونه مسئولیتی مبری دانسته بود. اما از نگاه تظاهر کنندگان، مسئولان واقعی، از مجازات برکنار مانده‌اند.

آنها بار دیگر شعار دادند: رژیم"ایران برو بیرون، عراق آزاد خواهد ماند"

 

در حالی‌که سخنگوی بسیجیان حشدالشعبی، این اتهامات را تکذیب می‌کند، دو مسئول بلندپایه امنیتی عراقی در گفتگو با خبرگزاری رویتر گفته‌اند: تک‌تیراندازان حاضر در تظاهرات "عضو شبه‌نظامیانی هستند که مستقیماً از فرماندهان خود دستور می‌گیرند و نه از رؤسای نیروهای مسلح عراق. و به گروهی بسیار نزدیک به رژیم ایران تعلق دارند".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f53c236-de8d-4920-92a1-a42439a7e194"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات