728 x 90

غارتگران؛ فرار از خشم ملت به کجا؟

غارتگران فرار از خشم ملت
غارتگران فرار از خشم ملت

خبر جنجال برانگیز رئیس جمهور سابق رژیم آخوندی مبنی بر آماده‌سازیهای کارگزاران این رژیم برای فرار از ایران، در صورتی که قیام مردم شعله‌ور شود، ترس و دلهره بقیه دست‌اندرکاران این نظام را برانگیخته است. پاسدار احمدی‌نژاد که عضو مجمع تشخیص مصلحت برای نظام ولایت فقیه است از بسیاری از اخبار پشت‌پرده مطلع است و شاخ و شانه کشیدنهای دوره اخیرش برای باندهای رقیب نیز مؤید دست پری است که از عمق وحشت حضرات از قیام محتوم بعدی مردم ایران دارد. وی خبر داده است که سرکردگان این نظام «جزیره خریده‌اند تا در صورت خشم ملت به آنجا فرار کنند». ! (اعتماد۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

اگر چه بلافاصله باندهای رقیب صحت‌وسقم خبر را به پرسش گرفته‌اند و نگران تشویش اذهان عمومی شده‌اند! با این‌حال حضور وسیع و پرتعداد خانواده و بستگان مهره‌های ریز و درشت قاتلان و سرکوبگران و غارتگران ملت ایران در سرزمینهای دور و نزدیک قابل انکار نیست. روزی نیست که اخبار مربوط به خرید املاک در ترکیه و گرجستان و امارات شنیده نشود و تازه این موارد مربوط به اشخاص عادی جامعه و کسانی است که سرمایه خود را به هر طریقی که به‌دست آورده‌اند، در محلهای امن‌تر نگهداری می‌کنند؛ ولی عوامل رژیم آخوندی ترفند های امنیتی و پوشش‌ها و محمل‌های پیچیده‌تری بکار می‌برند تا این نقل و انتقال‌ها آفتابی نشود.

بهرحال گذشته از حرف پاسدار احمدی‌نژاد سرتاپای این نظام غرق در بحران به آینده‌ای می‌نگرد که می‌دانند که چه بلایی سر ملت ایران آورده‌اند و جامعه را به چه فلاکتی کشانده‌اند و چه سفره‌هایی را خالی کردند و قبرستانها را آباد...

 

هشدار وزیر بهداشت درباره امکان "طغیان مردم"

بحرانهای گسترده اقتصادی و اجتماعی در یک دهه‌ای که از نظر اقتصادی یک فاجعه محسوب می‌شود کم نبودند که کشتار کرونا در اثر جنایت عامدانه خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آنها را به طرز وحشتناکی تشدید نمود. چند ماه پیش وزیر بهداشت رژیم آخوندی که سپر بلای «آقا» شده است از عدم توجه به مشکلات معیشتی مردم انتقاد کرده و ضمن اعتراف به نداشتن بودجه لازم در شرایط کرونایی، درباره امکان «طغیان جدی» مردم هشدار داده بود. نمکی هم مانند سایر سران حکومت، ترس خود را از آینده چنین نشان داده بود که: «گزارشهای امنیتی برای ما می‌آید. این‌که دوستان از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند، جدی است. رئیس جمهور و نیروهای امنیتی باید به معیشت و عدم شکل‌گیری طغیان فکر کنند» (اسکان ۲۰تیر۱۳۹۹)

وزیر بهداشت رژیم آخوندی در یک اعتراف بهت‌آور دیگر در همان زمان در به «شوخی» گرفتن جان و سلامت مردم از سوی کارگزاران اذعان کرده و گفته بود: «بنده در هفتم بهمن (۱۳۹۸) جلسه‌یی برای قطع پروازهای چین برگزار کردم خیلی از افراد باور نمی‌کردند و به شوخی می‌گرفتند».

«بسیاری در ایران معتقدند جمهوری اسلامی نه فقط قطع پروازها به چین را «شوخی» گرفت، بلکه با جان مردم هم شوخی تلخی کرد؛ در بحبوحه شیوع کرونا در شهرهای ایران آنرا از مردم پنهان کرد تا برنامه‌های راهپیمایی، مراسم مذهبی و انتخابات را برگزار کند، بدون آن که کوچک‌ترین ابایی از رسیدن سونامی کرونا داشته باشد. پروازها به چین نیز جزیی از همین مجموعه است» (دویچه وله۱۸تیر۱۳۹۹).

 

گزارش رویترز از «روز به روز فقیرتر شدن» مردم ایران

در همان زمان هم خبرگزاری رویترز گزارشی از وخامت حال و روز مردم ایران منتشر کرد که گویای درستی اخبار و تحلیل‌های موجود در این زمینه از سوی نیروهای مترقی و آگاه ایرانی بود.

رویترز در گزارشی میدانی که در ۱۷تیر۱۳۹۹ از وضعیت معیشتی مردم در ایران منتشر کرده بود به بررسی تأثیرات بحران سقوط ارزش پول ملی بر وضع اقتصادی ایرانیان پرداخت. در این گزارش آمده بود «طی چهار دهه گذشته، قیمت دلار آمریکا در برابر پول ملی ایران ۲۷۰۰برابر شده و ریال در گروه ضعیف‌ترین پول‌های جهان جای گرفته است. برآورد می‌شود که کسری بودجه دولت ایران تا مارس ۲۰۲۱ به ۱۰میلیارد دلار بالغ شود. این برآوردی است که مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده است. در همین حال حاکمان مذهبی ایران قصد دارند از سر برآوردن دوباره ناآرامی‌ها به شکل خیزش نوامبر ۲۰۱۹ جلوگیری کنند؛ ناآرامی‌هایی که به‌خاطر سختی اقتصادی شروع شد اما شکل سیاسی به خود گرفت و طی آن معترضان خواهان برکناری مقام‌های ارشد حکومتی شدند».

 

ابر تورم ۱۴۰۰ در راه است

حالا چند ماهی از آن گزارشهای تلخ و اعترافهای تکان‌دهنده گذشته است و سال۱۴۰۰ را با همه پیش‌بینیهای رعب‌آور پیش چشم خود داریم. یکی از این بلا های پیش رو هم وضعیت آشفته بودجه امسال است. عموم اقتصاددانان معتقدند بودجه ۱۴۰۰ مفهومی جز به صدا درآمدن زنگ خطر رشد نقدینگی و تورم ندارد. رشد غیرمنطقی هزینه‌های جاری دولت آخوند روحانی در بودجه ۱۴۰۰ به ۴۰درصد بالغ شده است. این مسأله در نبود درآمدهای پایدار موجب دست‌درازی روحانی به منابع بانک مرکزی و تأمین مالی از مسیر خلق پول است، همان‌طوری که در فصل آخر سال گذشته چنین کرد و در عوض دلارهایی که به‌دست بانک مرکزی نرسیده بود طلب پول ریالی کرد. معلوم است که بودجه‌ای که نقدا ۳۲۰هزار میلیارد تومان کسری علنی و آشکار دارد همواره نگاهش به چاپ اسکناس بی‌پشتوانه خواهد بود. مضحک‌تر آن که این بودجه با سقف ۸۴۰هزار میلیارد تومانی وارد مجلس باند رقیب شد و با ۱۲۰۰هزار میلیارد تومان خارج گردید! و معلوم نشد از کجا می‌خواهند این هزینه‌های باندهای مستقر در کمیسیونهای مجلس را تأمین کنند؟

عباس آخوندزاده مهره معزول این رژیم در این باره می‌گوید: «در شرایطی که دنیا درگیر کروناست و کاهش عرضه و تقاضا داریم، رشد ١٢٠درصدی بودجه بی‌معنی است. با بودجه فعلی ایران، به سمت ابر تورم حرکت خواهد کرد» (جهان صنعت۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

وی تصویب بودجه ١۴٠٠ را غیر متعهدانه می‌داند اما می‌گوید «منافع بزرگی پشت این قضیه وجود دارد» و این غارتگریها جز بدهکار کردن بیشتر دولت و «بدهکاری دولت هم جز دست در جیب مردم کردن نیست». اکنون بدهی‌های دولتی از ١٢٠٠هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

 

موج گسترده بیکاری در راه است

از سوی دیگر جامعه کارگری پس از خالی شدن سفره غذایش از نان بخور و نمیر در نگرانی از امواج سهمگین بیکاری به‌سر می‌برد.

«رئیس اتحادیه کارگران قــراردادی و پیمانی با اشاره به این‌که کارگران بین دوراهی نان و کار گرفتار شده‌اند گفت: در حال حاضر بیش از ۸۵درصــد قرارداد کارگران موقت است. این رقم را حتی می‌توان ۹۰درصد نیز ذکر کرد. در حال حاضر بســیاری از کارگران با دوگانه بیکاری یا احتمال ابتلا به کرونا دســت و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع وضعیت بســیار بغرنج و بدی را برای بســیاری از کارگران رقم زده است» (آفتاب اقتصادی۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

وی می‌گوید با توجه به ادامه شرایط ســخت کرونا و تعطیلی احتمالی بیشــتر کارخانجات حداقل تا پایان تابستان با موج گسترده بیکاری روبه‌رو خواهیم بود که این موضوع می‌تواند تبعــات جبران‌ناپذیر بســیار زیادی را به‌دنبال داشته باشد.

 

قیمتها ترمز برید!

با این شرایط فلاکت که تعریف ساده‌اش تورم و بیکاری گسترده است، چه باید کرد؟ نگاهی به نرخ کالاها و اجناس مورد نیاز برای ادامه حیات میلیونها تن از هموطنان، مشخص می‌کند که چرا فرار کارگزاران رژیم آخوندی از کشور و بردن سرمایه‌های غارتی به جزایر و ناکجاآبادها دور از واقعیت نیست.

«اکنون که هنوز یک ماه از ابتدای ۱۴۰۰ گذشته، قیمت‌ها روند صعودی در پیش گرفته و هیچ امیدی به کنترل قیمت‌ها نیست. بدتر این‌که دولت به‌عنوان عامل اصلی گرانی‌ها شناخته می‌شود. با نگاهی به آمارهای ارایه شده از سوی مرکز آمار متوجه می‌شویم که افزایش تورم در ماه گذشته به‌نحوی بوده که کالا و خدمات بین ۲۰ تا ۱۱۰درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته است» (تجارت۴ اردیبهشت۱۴۰۰)

 

افزایش ۶۳درصدی خوراکیها و آشامیدنی‌ها

بررسی جزییات تورم در فروردین‌ماه از این حکایت دارد که خوراکیها و آشامیدنیهای مورد استفاده مردم تا بیش از ۶۳درصد نسبت به پارسال و ۲.۹ درصد در مقایسه با اسفندماه افزایش قیمت دارد. گرانیهای ابتدای سال نشان می‌دهد که باید در انتظار روزهای گرانتر و بحرانهای اقتصادی بیشتر باشیم. «اگر بپذیریم که سال نکو از بهارش پیداشت، می‌توانیم حدس بزنیم که قیمت‌ها ترمز بریده و در سراشیبی گرانی افتاده و باید نگران این باشیم که وضعیت بسیار بدتر باشد» (ایسنا۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

بعد از همه شواهد و قرائنی که نشان از ترس و وحشت مهره‌های نظام از آینده شوم رژیم آخوندی دارد و بی‌جهت نبود که پاسدار احمدی‌نژاد، گرای این وضعیت روحی و روانی دوستان و هم باندیها و رقبا و شرکا را داده است.

وضعیتی روحی و روانی که از خشم و نفرت انفجاری مردم نسبت به فقر و فلاکت عمومی که حاصل بیش از ۴۰سال غارتگری و چپاول نظام آخوندی است حکایت دارد. انفجاری که در تحقق آن و جارو شدن نظام جهل و جنایت ولایت فقیه هیچ تردیدی نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfcaa4f1-e754-4d19-902f-ddf90d2e38ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات