728 x 90

تجمع اعتراضی معترضان به ترور سلیم لقمان در بیروت

بیروت
بیروت

به گزارش الحدث روز شنبه ۱۸بهمن، معترضان به ترور سلیم لقمان نویسنده و فعال سیاسی مخالف حزب‌الشیطان و رژیم ایران، در بیروت تجمع اعتراضی برگزار کردند.

یکی از اعتراض کنندگان گفت: این اولین ترور نیست و ما ترسی نداریم. رژیم ایران و حزب‌الله خارج از اراده تاریخ قرار دارند و غیرممکن است که ادامه پیدا کنند طرح توسعه‌طلبانه رژیم ایران در لبنان بدون تردید شکست خواهد خورد چه بخواهند و چه نخواهند نه تنها در لبنان بلکه در سراسر منطقه.

یکی دیگر شرکت‌کنندگان در تجمع گفت: ما می‌دانیم که قاتل کیست. قاتل حزب‌الله است و رژیم اشغالگر ایران به وسیله حزب‌الله این ترور انجام داده است.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۶بهمن۹۹  جسد لقمان سلیم، از منتقدان جدی گروه حزب‌الله لبنان، در خودروی او یافت شده است. یک منبع امنیتی به این خبرگزاری گفته است که آقای سلیم گلوله خورده است. هنوز انگیزه این قتل مشخص نیست. لقمان سلیم که خود شیعه بود فعال سیاسی و مدیر یک مؤسسه تحقیقاتی هم بود. آن‌طور که در شبکه‌های اجتماعی آمده است، سلیم در راه برگشت از جنوب لبنان به طرف شهر بیروت بود که در خودروی خود به‌قتل رسیده است.

در همین حال جنبش «المستقبل» به رهبری سعد حریری، نخست وزیر لبنان در بیانیه شدید اللحنه‌ای قتل لقمان سلیم را محکوم و این اقدام را جنایتی «فجیع و هولناک» توصیف کرد و نسبت به بازگشت مجدد ترورهای زنجیره‌ای در لبنان که فعالان سیاسی و نویسندگان را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد. او از مقامات ذی‌صلاح دولت لبنان خواست تا در اسرع وقت حقیقت را روشن کرده و عاملان این جنایت را معرفی کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebe05401-56f5-4e54-b7da-bacbd96e9c96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات