728 x 90

شبکه‌های برون‌مرزی رژیم یک‌به‌یک از مدارهای ماهواره‌یی قطع می‌شوند

مسدود شدن شبکه‌های برون‌مرزی رژیم
مسدود شدن شبکه‌های برون‌مرزی رژیم

به‌دنبال تعطیلی شبکه‌های تروریستی و تبلیغاتی برون‌مرزی خامنه‌ای که روز ۲۱خرداد ۹۹ توسط پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای رژیم، اعلام شد، کیهان خامنه‌ای شامگاه چهارشنبه ۲۵تیرماه در مطلبی با سوزوگداز از قطع شدن شبکه‌های برون‌مرزی رژیم با عنوان «حذف شبکه‌های برون‌مرزی کشورمان از ماهواره چه تبعاتی دارد؟» نوشت: «شبکه‌های برون‌مرزی ایران در عرصه جهانی، یک‌به‌یک از مدارهای ماهواره‌یی قطع می‌شوند! در ایران، گویی برخی علاقه‌یی به این‌که صدای خودمان به گوش دیگران رسیده شود را ندارند! به همین دلیل هم به‌خاطر عدم پرداخت بدهی‌های ارزی ایران به شرکت‌های ماهواره‌ای، ابتدا پخش شبکه‌های تلویزیونی الکوثر و سحر اردو و رادیو دری قطع شدند، سپس نوبت به آی‌فیلم انگلیسی و پس از آن، پرس‌تی‌.‌وی رسید که از ماهواره پایین کشیده شوند!».

کیهان خامنه‌ای با اشاره به مشکل پرداخت نکردن بدهی‌های این شبکه‌ها و میزان بدهی رژیم به سامانه‌های ماهواره‌یی به تاثیر تحریمها و خالی بودن خزانه رژیم اشاره‌یی نکرده و می‌نویسد: «این در حالی است که شبکه‌های بین‌المللی ایران، فقط به‌خاطر حدود ۴۰۰هزار یورو، یکی پس از دیگری از فضای ماهواره‌یی محو می‌شوند.
مشکل اصلی قطع شبکه‌های برون‌مرزی از ماهواره، عدم پرداخت بدهی‌های این شبکه‌ها به سامانه‌های ماهواره‌یی است؛ مشکلی که دولت باید آن را حل می‌کرد، اما با بی‌تفاوتی و کوتاهی مسئولان مربوطه در عدم تسویه‌حساب شبکه‌های برون‌مرزی ایران، این شبکه‌ها به‌طور پی‌درپی در حال قطع شدن هستند».

کیهان با اشاره به بدهی‌های متراکم صدای و سیمای رژیم می‌افزاید: «شیدا اسلامی، مدیر روابط عمومی معاونت برون‌مرزی صدا و سیما، می‌گوید: مشکل اصلی ما بدهی ارزی متراکمی است که برای صدا و سیما به‌وجود آمده است و اگر نهادهایی که وظیفه تخصیص بودجه برای شبکه‌های برون‌مرزی را داشته‌اند و موجب شده‌اند تا این بدهی به تراکمی برسد که پرداخت آن سخت شده است، در اسرع وقت اقدامی نکنند، شرایط دشوارتر خواهد شد.
همان‌طور که پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی صدا و سیما نیز اعلام کرده، ۵ماه است که حتی یک دلار هم به این معاونت تزریق بودجه نشده است! معاونت برون‌مرزی صدا و سیما دارای هزینه‌های مختلفی چون اجاره ماهواره، حقوق خبرنگاران بومی در کشورهای مختلف، هزینه دفاتر و تولیدات خارجی است که همه این موارد نیازمند ارز است».
وی تصریح می‌کند: «با وجود پیگیریهای انجام شده و حمایت‌های مختلف از جمله از جانب جمعی از نمایندگان مجلس و برخی از مراجع و مسئولان برای پایان یافتن این مشکل، اما هنوز اقدامی برای حل این مسأله نشده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fe157d7-a1ac-48e9-963a-a125924df0f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات