728 x 90

رژیم ایران، واکنش رئیس قضاییه خامنه‌ای به قیام مردم تهران

صادق لاریجانی دژخیم قوه قضاییه رژیم آخوندی
صادق لاریجانی دژخیم قوه قضاییه رژیم آخوندی

به گزارش رسانه حکومتی «الف» ۵تیر ۹۷، آخوند جلاد صادق لاریجانی رئیس قضاییه رژیم ایران در وحشت از بالا گرفتن اعتراضات مردم که از دوشنبه ۴تیر۹۷ در شهرهای مختلف و به‌خصوص بازار تهران در اعتراض به گرانی افسار گسیخته و بالا رفتن قیمت ارز به بالای ۹هزار تومان اوج گرفت، به تهدید و هشدار پرداخت و ضمن اخلالگر خواندن مردم به جان آمده گفت: « به اخلالگرای نظام اقتصادی هشدار می‌دهم که... این کار مجازاتهای بسیار سنگینی دارد».

 

مسأله اقتصاد مسأله اول کشور است

این دژخیم که در به‌اصطلاح همایش سراسری دستگاه قضای رژیم ایران و به‌مناسبت هفته قضاییه آخوندی صحبت می‌کرد، در مورد وضعیت وخیم اقتصادی و معیشتی کشور گفت: «امروز مسأله اقتصاد، مسأله اول کشور است و دشمن در فکر رخنه کردن از همین منافذ و فشار از طریق مشکلات اقتصادی و ایجاد مشکل در معیشت مردم است.

همه مسئولان در همه رده‌ها، باید متوجه موضوع باشند. مسأله اصلی امروز کمک به تولید و بهبود وضعیت کسب و کار است... در چند روز اخیر تلاطم در بازار سکه، ارز و خودرو و مسکن را دیدید. درست است که یک سری مؤلفه‌های داخلی مانند وجود نقدینگیهای بسیار... در سال ۹۲ قریب ۷۰۰هزار میلیارد تومان و امروز بالای هزار و ۵۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد».

 

دشمن به‌عملیات روانی امید بسته است

رئیس قضاییه رژیم ایران در وحشت از پیامدهای وضعیت اقتصادی و خطر قیام مردم ادامه داد: « البته مسأله روانی نیز یک مسأله اساسی است. دشمن برای تاثیرگذاری و هدایت کردن نیرویهای خود در درون کشور، فشار می‌آورد و این تخیل نیست بلکه یک امر واقعی است. امروز دشمن امید بسته با ایجاد عملیات روانی در بستر اقتصادی، وضع کشور را به هم بریزد. در همین رابطه روز گذشته برخی راه افتادند و می‌خواستند بازارها را تعطیل کنند».

 

تهدید معترضان توسط رئیس قضاییه خامنه‌‌ای

آخوند دژخیم آملی لاریجانی سپس به خط‌ و نشان کشیدن برای مردم معترض پرداخت و گفت: «با این‌که به مشکلات اقتصادی و وجود نقدینگی زیاد اذعان می‌کنیم... امروز نیرو های امنیتی چه وزارت اطلاعات و چه اطلاعات سپاه، موظفند اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را شناسایی کنند. این کار اخلالگران، خیانت به مردم و کشور است و نظام جمهوری اسلامی به هیچ وجهی با این مسأله کنار نمی‌آید و قوه قضاییه به‌نحو قاطع با آنها برخورد می‌کند. به اخلالگرا نظام اقتصادی هشدار می‌دهم.... زیرا این کار مجازاتهای بسیار سنگینی دارد. فردا نگویند که اخلال در نظام اقتصادی کشور چنین مجازات سنگینی دارد.

فردا نمی‌توانند عذر بیاورند که قصد ما مقابله نبود. امروز کسی نیست که نداند که اگر در بازار اخلال ایجاد کرد، به تمام امنیت کشور اضرار رساندند. ».

 

رئیس قضاییه خامنه‌ای که از خطر خیزش مردم و سرنگونی نظام پلید ولایت فقیه کاملاًً وحشت‌زده شده بود تلاش کرد مردم معترض را با تهدید به اعدام عقب بنشاند، وی گفت: «قوه قضاییه با اقتدار ورود می‌کند و اگر حکم اعدام باشد، اجرا می‌کند و اگر غیر از اعدام نیز باشد، اجرا می‌شود. فردا اگر عده‌ای احضار شدند و مورد تحقیق و رسیدگی قرار گرفتند نگویند که ما نمی‌دانستیم کار ما افساد فی الارض است. اگر اخلال در نظام اقتصادی کشور گسترده باشد، مصداق افساد است. آنهایی که... می‌توانند بازار را متلاطم کنند، حواسشان باشد».

 

بیشتر بخوانید:

خاطر‌نشان می‌شود اعتصاب و قیام مردم ادامه دارد و می‌توانید اخبار لحظه به لحظه‌ این خیزش را در سایت سازمان مجاهدین خلق ایران دنبال کنید. اعتصاب و قیام تهران وارد دومین روز شد/شعار تظاهر کنندگان:نترسید نترسید ما همه باهم هستیم۵تیر ۹۷+فیلم

 

 

 

در این رابطه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران اطلاعیه‌های متعددی صادر کرد و از قیام مردم که با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر اصل ولایت فقیه و وای به روزی که مسلح شویم نیز همراه بود حمایت کرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef7b550d-34b6-4294-bd06-ef572768da18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات