728 x 90

رویترز: زلنسکی از کنگره آمریکا خواست: «آسمان اوکراین را ببندید»

سخنرانی زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا
سخنرانی زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا

رویترز روز چهارشنبه ۲۵اسفند در گزارشی از سخنرانی رئیس‌جمهور اوکراین در کنگره آمریکا نوشت: زلنسکی از کنگره آمریکا خواست آسمان اوکراین را ببندید.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن نوشت: رئیس‌جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، در سخنرانی خود در کنگره آمریکا که در آن به‌طور احساسی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا "رهبر صلح جهان" باشد، از قانونگذاران آمریکایی خواست تا برای محافظت از کشورش در برابر تهاجم روسیه بیشتر تلاش کنند.

زلنسکی به فشارهای خود برای ایجاد منطقه پروازممنوع بر فراز اوکراین ادامه داد و درخواست هواپیما و سیستم‌های دفاعی بیشتری برای پاسخ به تهاجم روسیه کرد، که ماه گذشته آغاز شد و باعث ویرانی گسترده‌یی در کشورش شد و موجی از پناهجویان را به راه انداخت.

سخنرانی زلنسکی در جمع قانونگذاران در واشنگتن یک روز پس از درخواست وی در پارلمان کانادا برای تحریم‌های بیشتر غرب علیه روسیه و اعمال منطقه پروازممنوع بر فراز اوکراین انجام شد.

حضار قبل و بعد از سخنان زلنسکی بپا خواستند و او را مورد تشویق قرار دادند، و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، او را با شعاری به زبان اوکراینی به‌معنای «شکوه بر اوکراین» معرفی کرد. زلنسکی در پایان سخنان خود، در تصاویری ویدیویی دست تکان داد و دستش را به نشانه تشکر از استقبال، روی سینه‌اش گذاشت.

 

کنگره آمریکا ضمن دعوت و استقبالی گرم از زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به استماع سخنان وی که از طریق تماس مستقیم ویدئویی پخش می‌شد پرداخت.

زلنسکی گفت: مفتخرم که از اوکراین به شما سلام کنم از پایتخت‌مان کی یف، شهری که روزانه زیر حملات موشکی و هوایی نیروهای روسی است اما تسلیم نشده است. چیزی که ما حتی برای لحظه‌یی به آن فکر نکرده‌ایم.

 اکنون سرنوشت کشور ما در حال رقم خوردن است، سرنوشتی که تعیین می‌کند آیا مردم اوکراین آزاد خواهند بود؟ آیا آنها خواهند توانست دموکراسی را حفظ کنند؟

 نهادهای بین‌المللی بایستی از ما در مقابل جنگ حفاظت کنند. اما متأسفانه این کار را نمی‌کنند. ما باید اتحاد جدیدی تشکیل دهیم. ما پیشنهاد تشکیل یک مجتمع متحد برای صلح را دادیم.

 سن من تقریباً چهل و پنج سال است. امروز همزمان با توقف ضربان قلبهای بیش از صد کودک اوکراینی، زندگی من نیز متوقف شد. برای من، زندگی زمانی که قادر نیست از مرگ جلوگیری کند، معنایی ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9eb2036-a364-4ff7-b954-d7628b06bfd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات