728 x 90

رئیس‌جمهور یمن: اجازه باز تولید تجربه رژیم ایران در یمن را نمی‌دهیم

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن
عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن

عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن در دیدار با مارتین گریفتس نماینده سازمان ملل، بار دیگر تأکید کرد که مردم یمن باز تولید تجربه رژیم ایران در کشور خود را نمی‌پذیرند.
عبدربه منصور هادی روز یکشنبه ۸فروردین، در دیدار با نماینده سازمان ملل، طی سخنانی ابراز داشت، تشدید تنش توسط حوثی‌ها وابسته به رژیم ایران در استان مارب عدم تمایل آنها برای برقراری صلح را تأیید می‌کند.

در همین رابطه احمد عوض بن مبارک، وزیر امور خارجه یمن نیز طی دیداری جداگانه‌ای با گریفتس نماینده سازمان ملل گفت: حملات اخیر شبه‌نظامیان حوثی، با طرح‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه همسویی دارد وی ضمن تأکید بر اهتمام و توجه دولت یمن برای دستیابی به صلح پایدار مبتنی بر مراکز و قوانین بین‌المللی را خاطرنشان کرد و خاطرنشان نمود که پاسخ شبه‌نظامیان به ابتکار عربستان از طریق تشدید حملات، سرسپردگی آنها را نشان می‌دهد.
گریفیتس فرستاده سازمان ملل نسبت به تلاش‌های صلح‌جویانه برای دستیابی به یک توافق جامع به‌منظور پایان دادن به جنگ در یمن، بر ادامه کوشش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ و کاهش اثرات بحران انسانی تأکید کرد.
لازم به ذکر است که وزیر امور خارجه یمن، امروز نیز، با تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، دیدار و تأکید کرد که حمایت و پاسخ به ابتکار عربستان، گام مهمی در جهت دستیابی به صلح است.(العربیه ۸فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6aa8e7ff-0086-4fb2-9d53-396e3629b767"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات