728 x 90

انفجارات عراق,

خشم شهروندان مسیحی عراق علیه دولت نوری مالکی

-

مراسم تشییع جنازه کشته شدگان مسیحی در کلیسای سیده النجاه
مراسم تشییع جنازه کشته شدگان مسیحی در کلیسای سیده النجاه
یک فاجعه دلخراش در یک کلیسای کاتولیک در مرکز بغداد که بیش از ۱۲۰کشته و مجروح برجای گذاشت، خشم شهروندان مسیحی را علیه نوری مالکی برانیگخته است.

گزارشی از تلویزیون الشرقیه: تعدادی از شهروندان عراقی از وابستگان قربانیان گروگانگیری در کلیسای ”سیده النجات“ از درد و رنجهای خود بر اثر این حمله جنایتکارانه سخن می‌گویند. برخی دنبال بستگانشان می‌گردند که معلوم نیست زنده‌اند یا مرده؟ برخی دیگر هم از ابعاد فاجعه انسانی برای مسیحیان عراقی می‌گویند. آنها به‌عنوان یک قومیت اصیل و سابقه‌دار در عراق به کشورشان علاقه دارند.

یک خانم می‌گوید: دنبال دامادم می‌گردم، این خودروش است از دیروز تا الآن دنبالش می‌گردم، نمی‌دانم کجاست، چکار کنم عراق کشور ماست؟ چرا می‌خواهند ما را نابود کنند؟ چرا برای ما مرگ می‌خواهند؟

یک شهروند دیگر می‌گوید: این یک عمل تروریستی است که هدفش تفرقه انداختن بین ادیان و مذاهب مختلف است یک عمل زبونانه که از جانب هیچ دینی قابل‌قبول نیست، ما این را محکوم می‌کنیم و در کنار برادران مسیحی‌مان میایستیم، امروز برادران ما رفتند تا به مسیحیان خون بدهند.

یک خانم شهروند عراقی می‌گوید: ابوزهرا که فرد عزیزی برای من بود کشته شد، نفر کلیسا بود و همیشه هم به من کمک می‌کرد، خدا از عاملان این کشتار انتقام بگیرد.

شهروند دیگری می‌گوید: چندین ساعت پی‌درپی حمله و هجوم بود، انفجار بمب بود بمب، گوشت بدن کشته شدگان در هوا پخش می‌شد. منزل من اینجاست. همه آنها فامیل من بودند، همه‌شان خواهرانم بودند همه‌شان فرزندانم بودند، مسئولیت هم با کسانی است که بیرون نشستند و به میل خودشان حرف می‌زنند. ما وسط آتش باقی ماندیم هیچ‌کسی هم به فکر ما نیست.

یک خانم عراقی می‌گوید: این دولت از پست‌ترین آدمها هستند. آنها که در حکومت هستند خانمهایشان را به خارج می‌فرستند و فرزندانشان در دانشگاهها درس می‌خوانند و این بلاها را سر ما می‌آورند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d1158a9-12c1-4d7b-b9db-7f2731324921"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات