728 x 90

دونالد ترامپ:‌ بعد از تحریمهای ۱۳آبان، آمریکا دور دیگری از تحریمها را اجرایی خواهد کرد / امضای لایحه تحریمها علیه حزب‌الله لبنان

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ در مراسم یادبود قربانیان بمب‌گذاری در مقر تفنگداران آمریکا در بیروت با اشاره به نقش رژیم ایران در این بمب‌گذاری، این رژیم را حامی اصلی تروریسم در جهان نامید و اعلام کرد: بعد از تحریمهای ۱۳آبان، آمریکا دور دیگری از تحریمها علیه رژیم ایران را اجرایی خواهد کرد.

 

وی گفت: ادامه فعالیتهای رژیم ایران در منطقه از جمله دلایلی بود که من سال گذشته از توافق فاجعه‌بار هسته‌یی خارج شدم.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خانواده تفنگداران کشته شده در بیروت (۱۹۸۳) گفت: «۳۵سال پیش ۲۴۱تن از سربازان آمریکایی در حمله تروریستی به مقر تفنگداران آمریکا در بیروت لبنان جان خود را از دست دادند؛ حمله‌یی که حزب‌الله انجام داد. حزب‌الله گروهی تروریستی است که رژیم ایران آن را آموزش داد و تجهیز کرد و هم‌چنان برای رسیدن به اهداف افراط‌گرایانه‌اش در منطقه از آن حمایت می‌کند».

 

دونالد ترامپ تأکید کرد: «با فشارهای بیشتر به رژیم ایران و با هدف قرار دادن تروریست‌ها، حامیان آنها و قطع شریان مالی تروریسم، هرگز حمله به نظامیان آمریکا در بیروت را فراموش نخواهیم کرد».

 

 

آسوشیتدپرس:‌دونالد ترامپ در فشاری علیه رژیم ایران تحریمهای جدیدی را علیه حزب‌الله امضا کرد

‌دونالد ترامپ تحریمهای جدیدی علیه حزب‌الله امضا کرد

آسوشیتدپرس گزارش داد: دونالد ترامپ لایحه‌یی را که تحریمهای جدیدی را علیه حزب‌الله گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران اعمال می‌کرد را، امضا کرد. این گروه پشت بمب‌گذاری پایگاه آمریکا در سال ۱۹۸۳ در بیروت بود.

آسوشیتدپرس افزود:‌ این لایحه، لیست را به کسانی که به‌خاطر تجارت با حزب‌الله می‌توانند تحریم شوند گسترش می‌دهد.

 

حزب‌الله لبنان روز ۲۵ اکتبر ۱۹۸۳(آبان ۱۳۶۲) به فرمان رژیم آخوندی مقر نیروهای آمریکایی در بیروت را منفجر کرد. در پی این اقدام تروریستی ۲۴۱تفنگدار آمریکایی کشته شدند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش در سی و پنجمین سالروز این اقدام تروریستی رژیم ایران، در مراسمی در کاخ سفید، با امضای لایحه تحریمها علیه حزب‌الشیطان (که توسط مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تصویب شده بود) آن‌را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کرد.

 

بر پایه این قانون، طرفهایی‌ که با حزب‌الشیطان لبنان رابطه تجاری داشته باشند، مورد تحریم ایالات متحده آمریکا قرار خواهند گرفت.

 

آسوشیتدپرس ضمن مخابره این خبر گفت: «ترامپ همچنین برگ بازگشت تمامی تحریمها بعد از ۵نوامبر (۱۳آبان) علیه رژیم ایران را هم در دست دارد. بخشی از این تحریمها به‌خاطر حمایت رژیم ایران از گروه‌های تروریستی بین‌المللی است. ترامپ قول اقدامات بسیار سخت‌تری را علیه رژیم ایران داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b88583e-538b-4a86-b96e-7b0e92083fbb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات