728 x 90

خامنه‌ای و دوگانه هشدار و ناامیدی

سخن روز
سخن روز

خامنه‌ای، هم در پیام نوروزی و هم در سخنرانی‌اش در مشهد با ضدونقیض‌گویی‌های متعدد دربارهٔ بحرانهایی که رژیمش را فراگرفته، سطح جدیدی از سردرگمی و بن‌بست و بی‌راه‌حلی خود و نظامش را به‌نمایش گذاشت.

 

خالی‌بستن درباره پیشرفت صنعتی کشور با تعطیلی ۷۰درصد صنایع کشور!

در پیام نوروزی خامنه‌ای، به‌ وضعیت داغان اقتصادی و اعتراف ناگزیر به‌ «کاهش ارزش پول ملّی، کاهش قدرت خرید مردم، تعطیلی یا کم‌کاری کارخانه‌جات»، اشاره شده بود، خامنه‌ای اما در سخنرانی خود در مشهد، با حمله به‌ غرب که گویا چشم دیدن پیشرفتهای محیر‌العقول نظام را ندارند. گفت: «امروز بیایند چشمهای کورشان را باز کنند ببینند که بهترین صنایع ما، پیشرفته‌ترین صنایع بزرگ ما که در رقابت با کشورهای درجه یک دنیا در صدر فهرست قرار داریم... در بحثهای صنایع پیشرفته امروز دنیا در نانو، در هسته‌ای، در موشکی، در فن‌آوری زیستی و در بقیه فنون پیشرفته دنیا امروز ما در رقم های بالا قرار داریم، در صفوف مقدم قرار داریم».

 

آلزایمر یا...؟!

مشابه این ضدو‌نقیض‌گویی در سخنرانی مشهد خامنه‌ای هم به‌وفور به‌چشم می‌خورد. وی از جمله برخی ایادی رژیم را متهم کرد که «درباره سال ۹۸ اظهارنظر کردند که این سال سال تهدیدهاست. بنده مطلقاً این را قبول ندارم. من معتقدم سال ۱۳۹۸ به‌ توفیق الهی سال فرصتهاست. سال امکانات و سال گشایش».

ولی‌فقیه درماندهٔ ارتجاع گویا فراموش کرده بود که خودش در سخنرانی ۲۱آذر گذشته با تأکیدات بسیار به‌ نیروهایش هشدار و آماده‌باش داد که: «همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله‌گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد... نباید لحظه‌ای غافل شد و همه باید بیدار و هوشیار باشند. توصیه من به‌ ملت ایران به‌ویژه جوانان و مجموعه‌های گوناگون کشور اعم از همه صنوف و جریانهای سیاسی این است که مراقب باشند میدان را برای دشمن آماده نکنند زیرا اگر غافل شویم، همان دشمن ضعیف، زهر خود را خواهد ریخت» و...

خامنه‌ای پس از آن سخنرانی هم به‌ همین‌گونه به‌ نیروهایش و به‌ سردمداران نظام در رابطه با خطری که در سال ۹۸ در کمین رژیم است، بارها هشدار داد و اعلام خطر کرد و از آنجا بود که هشدار و ابراز وحشت از سال ۹۸ به‌ ترجیع‌بند مهره‌ها و رسانه‌های رژیم تبدیل شد.

 

بالاخره پاسداران بترسند؟ یا نترسند؟

به نظر می‌رسد خامنه‌ای متوجه شده این هشدارها روحیه‌باختگی نیروها را تشدید کرده و به‌ جریان ریزش در رژیم سرعت و شتاب بخشیده است؛ چرا که پس از آن در ۴سخنرانی پی‌درپی حرف اصلی‌اش خطاب به‌ مسئولان نظام این بود که «نترسید!»‌ «مأیوس و ناامید نشوید» «افسردگی و ملالت به‌ خود راه ندهید» و غیره...

 

خامنه‌ای به خودش هم زد!

وی این بار هم(در سخنرانی اول فروردین)، با فراموش کردن هشدارهای پیشین خودش نسبت به نقشه‌های دشمن در ۹۸،‌ آن دسته از مهره‌های رژیم را که به‌ تأسی از خود او نسبت به‌ خطرات پیش‌رو هشدار داده‌اند، مورد حمله قرار داد و گفت:‌ «آن کسانی که هی تهدید به‌رخ این و آن می‌کشند دانسته یا ندانسته تحت تاثیر رجزخوانی‌های دشمنان این ملتند».

 

مقابله با ناامیدی و ریزش بسیجی‌ها

شایان ذکر است که خامنه‌ای روز ۲۳اسفند، در دیدار با ‌خبرگان ارتجاع به‌ ۱۱تناقض لاینحل رژیم تحت عنوان «یازده دوگانه» اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد که اکنون به‌ فهرست دوگانه‌ها، دست‌کم بایستی دوگانهٔ هشدار و ناامیدی را هم افزود. از یک‌سو خامنه‌ای نیاز دارد نیروهایش را برای مواجهه با خطری که در سال ۹۸در کمین رژیم است، هشیار کند و آنها را به‌حالت آماده‌باش درآورد، اما همین هشیاری و آماده‌باش، نیروها را بیش‌از‌پیش وحتش‌زده کرده و در معرض ریزش قرار می‌دهد و ولی‌فقیه ارتجاع و اعوان و انصارش ناچار می‌شوند با رجزخوانی و قدرت‌نمایی پوشالی، به‌زعم خود آنها را سرحال بیاورند، که نتیجهٔ آن(البته اگر نتیجه‌یی داشته باشد)، غفلت و خوش‌خیالی نیروها، از یک‌سو و نوسان خامنه‌ای بین این دو ضرورت است.

 

تحریم‌ها فرصت یا تهدید؟

خامنه‌ای همچنین در سخنرانی خود به‌ تأثیرات خردکنندهٔ تحریم‌ها، با این بیان اعتراف کرد که: «ما از تحریم نباید بنالیم از تحریم‌کننده‌ها هم که آمریکا و اروپا هستند توقع زیادی نباید داشته باشیم». اما او از طرف دیگر مدعی شد که «تحریم می‌تواند فرصت باشد» و باعث رشد و خودکفایی شود.

 

خروج اروپا از برجام!؟

یکی دیگر از تناقض‌ها و آشفته‌گویی‌های خامنه‌ای در رابطه با برجام بود؛ او در قسمتی از سخنرانی خود ضمن آه و ناله از خروج آمریکا از برجام، از اروپا هم گلایه کرد که «در عین این‌که هی به‌ ما تأکید کردند و می‌کنند که مبادا از برجام خارج بشوید، خودشان عملاً از برجام خارج شده‌اند، یعنی تحریم‌های جدیدی را علیه (نظام) به‌وجود آوردند». اما خلیفهٔ درمانده ارتجاع که پیش از این تهدید کرده بود که اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آن را آتش خواهیم زد» و بعداً هم وعده داد که برجام را ریزریز خواهد کرد، اکنون به‌رغم آن که می‌گوید اروپا هم عملاً از برجام خارج شده، باز هم از فرط لاعلاجی به همین برجام که پیش‌تر، آن را خسارت محض نامیده، هم‌چنان آویخته است.

 

کانال مالی اینس‌تکس، شوخی تلخ اروپایی‌ها!

خامنه‌ای علاوه بر این در سخنرانی خود بارها اروپا را به‌ از پشت خنجر زدن و خیانت متهم کرد و کانال مالی یا اینس‌تکس اروپایی‌ها را هم تخطئه نمود و گفت:‌ «این کانال مالی هم که اخیراً هی گفته می‌شود کانال مالی درست کرده‌اند، این به‌شوخی شبیه‌تر است، البته شوخی تلخی است».

 

با این‌همه، من قطع رابطه نمی‌کنم!

اما به‌رغم این همه، خلیفهٔ‌ ارتجاع صراحتاً به‌ بی‌اعتباری حرفهایش اذعان کرد و گفت: «این حرفهایی که من می‌زنم به‌معنای قطع رابطه با کشورهای غربی نیست به‌هیچ‌وجه ارتباط مانعی ندارد». وی حتی دلواپسان نظام را که از حرفهای او خروج از برجام و قطع رابطه با اروپا را نتیجه‌گیری می‌کنند، مورد نکوهش قرار داد و آنها را به‌ مغالطه متهم کرد.

خامنه‌ای هم در پیام نوروزی و هم در سخنرانی‌اش سعی کرد با گرفتن ژست اپوزیسیون و بی‌تقصیر، برای حل مسائل و مشکلات به‌اصطلاح راه‌حل نیز ارائه دهد، اما راه‌حلهای او جز لفاظی و یک مشت کلی‌گویی و روضه‌خوانی‌های تکراری و بایددرمانی مسخره نبود.

 

باز هم نامگذاری بی‌ارزش سال‌ها توسط خامنه‌ای

خامنه‌ای در پیام خود سال ۹۸ را سال «رونق تولید» اعلام کرد و در مورد علت این نامگذاری به‌ «چنان‌چه» و «اگر» متوسل شد و گفت: «تولید اگر چنان‌چه به‌راه بیفتد، هم می‌تواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم می‌تواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی می‌تواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند». اما در عین‌حال به شکست نامگذاری سال ۹۷ هم اعتراف کرد و گفت:‌ «سال ۹۷ را ما سال «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردیم. نمی‌توانم بگویم که این شعار به‌طور کامل عملی شد».

 

خامنه‌ای و فساد فراگیر نظام

خامنه‌ای در سخنرانی خود در رابطه با فساد فراگیر در نظام در حالی که خود را ناظر بی‌تقصیر جلوه می‌داد گفت: «یک روشهای عجیب و غریبی را برای سو استفاده انسان مشاهده می‌کند... خب مسئولان باید مراقبت کنند هم قوه مجریه هم قوه قضاییه دستگاه‌های ناظر باید مراقبت کنند»، «از واردات بی‌رویه باید جلوگیری شود...».

وی سپس گلایه کرد که «دوستان و مسئولان و غیرمسئولان مرتباً از اقتصاد مقاومتی دم می‌زنند و شعار می‌دهند و توضیح می‌دهند... اما تحقق عملی پیدا نکرده، دلیلش این است که واردات میاد انسان می‌بیند بازار پر از واردات است که تولید داخلی را به شکست می‌کشانند چیزی که در داخل تولید می‌شود از خارج وارد می‌کنند این موجب می‌شود که تولید داخلی شکست بخورد، مسئولان باید جلویش را بگیرند».

 

آخوندها و مرض مزمن تنبلی!

خامنه‌ای با طعنه به‌ روحانی و عملکرد دولت او در مورد مسائل اقتصادی نیز گفت: «با تنبلی، با بی‌حالی کم‌انگیزگی مسألهٔ اقتصاد کشور حل نخواهد شد باید کار جهادی انجام بگیره مدیریتهای جهادی باید بر مسائل اقتصادی کشور احاطه داشته باشند».

 

آخوندها و حرفه کشیدن فرش از زیر پای یکدیگر!

خامنه‌ای، به‌همین ترتیب در سخنرانی نوروزی‌اش در مشهد، حداقل ۶۰بار باید و نباید را تکرار کرد و همه را به‌ دوش دولت روحانی انداخت و خود از به‌عهده‌ گرفتن هر گونه مسئولیت و تعیین‌تکلیف مسائلی که در حال حاضر روی میز رژیم است، شانه خالی کرد.

بی‌جهت نبود که روحانی در پیام نوروزی خود، با کنایه نسبت به‌کنار کشیدن خامنه‌ای از مسئولیت شکستها و بحرانها، گفت:‌ «همه ما باید احساس مسئولیت کنیم. این مسئولیت را به‌گردن این و یا آن نیاندازیم». وی با اشاره به‌ شرایط خطرناک کنونی، تلاش کرد با به‌میان کشیدن پای ولی‌فقیه و همچنین دوقوه دیگر نظام و سپاه پاسداران، خود و دولت در گل‌ مانده‌اش را از میانه در ببرد.

به مصداق سالی که نکوست از بهارش پیداست، از پیام و سخنرانی نوروزی خامنه‌ای و از پیام نوروزی روحانی به‌روشنی می‌توان دریافت که سال ۹۸، سالی بسیار تیره و تاریک برای رژیم است که در آن، بحران بی‌راه‌حلی و بلاتکلیفی یا در واقع بحران سرنگونی به‌ اوج خود می‌رسد، اما بدیهی است که تاریخ معطل بلاتکلیفی خلیفهٔ درماندهٔ ارتجاع نخواهد ماند و حکم خود را دربارهٔ او و نظام تاریخ‌گذشته‌اش صادر کرده و به‌دست مردم و مقاومت آزادی‌ستان‌شان که در اوج شکوفایی و اقتدار است، به‌مرحله اجرا خواهد گذاشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15fbd043-fab1-438d-9e39-e6838b4e2fc9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات