728 x 90

فقر و فساد,

گوشه‌ای از فساد فدراسیون کاراته: باجگیری و رشوه و برپایی جام ولایت!

-

ورزش کاراته در ایران قربانی رشوه و باجگیری شده است
ورزش کاراته در ایران قربانی رشوه و باجگیری شده است
آتی نیوز ۲۲ دیماه: بابک گودرزی، سرمربی تیم راه و ترابری سیستان و بلوچستان که سال گذشته به نشانه اعتراض لیگ برتر کاراته را ترک کرد و حتی برای کسب مقام سوم نیز به میدان نرفت، امسال از مربیان تیم صدرای زیرآب است. او تصمیم دارد که به فعالیتش در این باشگاه نیز خاتمه دهد و به‌شدت به‌عملکرد فدراسیون کاراته اعتراض دارد. مصاحبه گودرزی با خبرنگار ورزشی شبکه خبری آتی نیوز را بخوانید:
ما را به یزد بازاندند
گودرزی در این زمینه می‌گوید: ۴ سال با تیم راه و ترابری در لیگهای کاراته بودم و چیزی ندیدم، نه انگیزه‌ای نه تقدیر و تشکری. بارها و بارها به داوریها اعتراض کردم و در نهایت ما را به یزد بازانداند به‌دنبال آن حتی حاضر نشدیم برای کسب مقام سومی مبارزه کنیم.

فدارسیون از باشگاهها باجگیری می‌کند
وی تاکید کرد: اکنون قرار است تیمی تحت عنوان صدرای زیرآب راهی مسابقات آزاد فرانسه شود، ۲۵ نفر در این لیست حضور دارند و کمترینشان مال صدرا هستند. مسعود رهنما در میان این نفرات چه می‌کند.

فدراسیون کاراته علاوه بر هفت میلیونی که برای ورودیه گرفت از باشگاهها باجگیری می‌کند.

در کاراته افراد یک شبه سمت می‌گیرند
مربی کاراته خاطرنشان ساخت: اگر قرار است که تیم ملی اعزام شود پس چرا صدرا باید هزینه آقایان را بدهد. فدراسیون می‌توانست هزینه ملی‌پوشانش را بدهد و یک تیم کامل را راهی کند نه این‌که فقط پیام قبادی، رضا عزیزی و محمد بابکی و حسن‌زاده از صدرا باشند و مابقی آقایانی که فدراسیون انتخاب می‌کند.

حالا که بازیهای گوانگجو تمام شده مسعود رهنما آنالیزور چه چیزی است. فدراسیون از باشگاهها باج می‌گیرد و به برخی باج می‌دهد. ناصر سرآوانی اصلاً جزو تیم صدرا نیست که نامش به‌عنوان مربی کاتا بیان می‌شود جالب است که افراد در کاراته سمتهای یک شبه پیدا می‌کنند.

این همه همراه برای چه
گودرزی از سعید حسنی‌پور می‌گوید و می‌افزاید: هرجا رهنما باشد باید حسنی‌پور خواهر زاده‌اش هم باشد مگر ما بهتر از او به‌عنوان یار کمکی نداشتیم. اعضای تیم صدرا شب و روز تمرین می‌کنند و آن وقت کسان دیگر باید به جایشان به مسابقات بزرگ بروند. چرا باید این همه همراه به جای نفرات تیم اعزام شوند.

چرا نگذاشتند صدرا به ترکیه برود
رسماًًًًًًًً به عابدی سرپرست تیم اعلام کرده‌ام که دیگر به فعالیتم در کاراته ادامه نمی‌دهم. صدرا آمادگی کامل داشت تا در مسابقات جام باشگاههای جهان در ترکیه شرکت کند اما از ایران فقط فولاد رفت چون من و عابدی از کادر اجرایی مسابقات غرب آسیا بودیم که فدراسیون با آن مشکل دارند. اکنون من مربی تیم هستم و کسان دیگر اعزام می‌شوند.

فدراسیون بله قربانگو را می‌خواهد
تیمهایی که به صربستان و گوانگجو رفتند حق هیچ‌کدام از آن مربیان نبود چرا نباید از افرادی مثل عبدالمحمدی در کاراته استفاده شود چون بله قرانگو نیست. همیشه کسانی استفاده می‌شوند که مدام آویزان فدراسیون باشند و بله بگویند.

برای کاراته قهرمانی کشور کافی است
سالهاست که در کاراته زحمت می‌کشم و از حق آن دفاع می‌کنم. زمانی در لیگ خیلی زحمت می‌کشد اما این مسابقات ساماندهی ندارد. ملی‌پوشان با خستگی به لیگ می‌آیند. جای ثابت ندارد و مدام زمانش تغییر می‌کند. برای کاراته فقط یک قهرمانی کشوری در سال کافی است.

جام ولایت الآن دیگر به چه درد می‌خورد
وی به جام ولایت اشاره می‌کند و می‌گوید: صربستان یک ماه قبل مسابقات جهانی در یک کاپ بین‌المللی همه حریفانش را آنالیز کرد و قهرمان جهان شد ایران هم دلش خوش است که می‌خواهد مسابقه برگزار کند. این همه هزینه چرا باید در این برهه از زمان انجام شود که هیچ مسابقه رسمی آسیایی و جهانی نیست که تدارکی برای کاراته ایران باشد چون فقط می‌خواهند بگویند که کار انجام داده‌اند.

فدراسیون تیم ملی را قربانی غرض شخصی می‌کند
چرا تیم ملی در غرب آسیا که می‌توانست تدارک خوبی باشد شرکت نکرد چون با سمندر مشکل داشت و تیم ملی را قربانی کرد. تیم بانوان در مسابقات ترکیه در بدترین خوابگاه برده شد و چون در گوانگجو سرپرست نداشت آن مشکلات به وجود آمد.

نمره کاراته صفر هم نیست چه برسد به بیست
کاراته ایران با داشتن یک میلیون جمعیت بدترین نتایج را کسب می‌کند. در گوانگجو با مدال جاسم گفتند که کاراته بیست گرفت به خدا نمره کاراته صفر هم نیست. اگر زیگساری در مسابقات جهانی با هانتی (رای داور) برنده نمی‌شد آن یک نقره هم به دست نمی‌آمد. در دوحه از ۵ فرصت ۳ طلا و دو برنز گرفتیم و امسال در گوانگجو از هشت فرصت ۲ طلا و ۲ برنز آن هم در بخش بانوان گرفتیم و می‌گویند کاراته خوب نتیجه گرفته است. چرا مربیان ما در کره و هنگ کنگ و مالزی می‌توانند خوب کار کنند و در ایران چنین شرایطی وجود دارد.

ما به جای کمیته فنی کمیته پیشکسوتان داریم آنها باید روانشناس و برنامه‌ریز باشند اما... نمی‌دانم چرا سعیدلو یا حتی سراجی خود کاراته کار است به این مسائل توجه نمی‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2023268f-e6e9-4114-bafc-b5aa756a4fc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات