728 x 90

ایران آزاد ۲۰۲۳ - پیش به سوی جمهوری دموکراتیک - سیاست آمریکا در رابطه با ایران

کنفرانس در پاریس پیش بسوی یک جمهوری دمکراتیک در ایران
کنفرانس در پاریس پیش بسوی یک جمهوری دمکراتیک در ایران

گزیده کنفرانس ایران آزاد ۱۴۰۲- (۲۰۲۳) - پیش به‌سوی جمهوری دموکراتیک

سیاست آمریکا در رابطه با ایران

ایران آزاد ۲۰۲۳ - پیش به سوی جمهوری دموکراتیک

مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا

-مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا

 وقتی من می‌خواستم برای شرکت در گردهمایی مقاومت ایران در پاریس شرکت کنم به من گفتند شما نمی‌توانید در این گردهمایی شرکت کنید چون آنها در لیست تروریستی هستند.

من در این باره تحقیق کردم و پی بردم که این تصمیم در سال۱۹۹۷ گر فته شده و این یک تصمیم سیاسی بود و منطبق با قواعد حقوقی نبود.

ما با تعدادی که از مجاهدین حمایت می‌کردیم به‌طور همآهنگ علیه این لیست‌گذاری فعالیت کردیم و این مبارزه بیش از یک سال طول کشید. ابتدا وزارت‌خارجه مخالفت کرد و نهایتاً با حکم دادگاه مجبور به این کار شد.

لیست‌گذاری موانع زیادی برای مجاهدین ایجاد کرد تا آن‌که پس از ۱۵سال اقدامات سازمان مجاهدین نهایتاً این سازمان با حکم دادگاه از لیست خارج شد.

این یک تصویر درخشان از دستگاه قضایی آمریکا ارائه نمی‌دهد و کسانی هستند مثل رابرت مالی که سوابق خوبی ندارند. نمی‌خواستم از این فرد اسم ببرم ولی نتوانستم جلو خودم را بگیرم.

 این افراد موانع زیادی در برابر مجاهدین ایجاد کردند. اما اگر مقاومت کنیم قطعاً پیروز می‌شویم.

اگر دولت آمریکا می‌خواهد به توافق با رژیم برسد این یک استراتژی اشتباه است و به نتیجه نخواهد رسید زیرا سوابق این رژیم مملو از تقلب و دروغ است. قطعاً کنگره با این توافق موافقت نخواهد کرد.

بسیاری از مطبوعات به‌دلیل این‌که به عمق قضایا نمی‌روند، وارد این موضوع نمی‌شوند.

 

سفیر رابرت جوزف معاون وزیر خارجه آمریکا تا۲۰۰۷ و دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۰۰۵

-سفیر رابرت جوزف معاون وزیر خارجه آمریکا تا۲۰۰۷ و دستیار ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۰۰۵

سفیر رابرت جوزف: من در سال۲۰۰۲ با مجاهدین و مقاومت ایران آشنا شدم. آن موقع در رابطه با برنامهٔ هسته‌یی رژیم ایران کار می‌کردم.من آن موقع سؤال کردم که این چه گروهی است که بیش از من از برنامهٔ هسته‌یی رژیم اطلاع دارند. به‌خصوص که در لیست تروریستی هم هستند.

من بعداً فهمیدم که این یک گروهی است که اعضای آن سال‌ها مبارزه می‌کنند و هر کدام عضوی از خانوادهٴ خود را در این مسیر از دست داده‌اند

رژیم ایران هم مردم ایران و هم اسلام را به گروگان گرفته‌اند.

ما باید تأکید کنیم بر پیوند موضوع هسته‌یی با موضوع حقوق بشر. نقص سیاست آمریکا این بود که حقوق‌بشر را کنار بگذارند و فقط به موضوع هسته‌یی بپردازیم و جداگانه به حقوق‌بشر بپردازیم.

در حالی که سیاست حقوق‌بشر بود که در جنگ سرد ما را به پیروزی رساند و ما بهترین قرارداد منع سلاحهای هسته‌یی را در همان زمان به دست آوردیم

به مدت ۴۴سال سیاست دولت آمریکا شکست‌خورده در برابر رژیم ایران در جلوگیری از تعرضهای رژیم به کشورهای منطقه، ما شکست خوردیم از پیشروی رژیم ایران به سمت سلاح اتمی و آنها اکنون به میزان کافی اورانیوم غنی شده برای سلاح اتمی را در اختیار دارند.

ما هم‌چنین در پیشبرد سیاست حقوق‌بشر در ایران شکست خوردیم در حالی که این باید در قلب دیپلوماسی ما باشد.

 اصولی که ما باید در سیاست خارجی لحاظ کنیم این است که آخوندها هرگز از رسیدن برای سلاح اتمی دست نخواهند کشید. ممکن است سندی را امضا کنند اما این امضا هیچ ارزشی ندارند.

سیاستی که اصلاح‌طلبان را تقویت کند یک فریب و اشتباه است و دیدیم آن میلیاردها دلار که گفته می‌شد صرف بهبود وضعیت اقتصادی مردم ایران شود کجا رفت و خرج تروریسم و سرکوب شد.

سفیر رابرت جوزف: مردم ایران تهدید اصلی این رژیم هستند و خطری که این رژیم از جانب مردم ایران احساس می‌کند همان پارامتری است که باعث می‌شود حقوق‌بشر در قلب هر گونه سیاستی در قبال این رژیم باشد

سیاست جایگزین این نیست که به‌لحاظ نظامی به این رژیم حمله کنیم، بلکه باید از آلترناتیو آن حمایت کنیم.این رویکرد همانند سیاست ریگان است با شوروی سابق. ما با آنها مذاکره می‌کردیم ولی از سیاست حقوق‌بشر دست برنمی‌داشتیم و ما مذاکره ودیپلوماسی را رد نمی‌کنیم، اما نه مذاکراتی بر اساس استمالت و امتیاز دادن.

سفیر رابرت جوزف: چمبرلن رفت و با هیتلر مذاکره کرد و وقتی به لندن برگشت گفت من صلح به دست آوردم اما این سیاست فقط به جنگ و به تجاوز هیتلر به لهستان منجر شد.

باید فشار را روی رژیم بالا ببریم. رژیم در ضعیفترین نقطه خودش است و تنها از این طریق می‌توانیم به نتیجه برسیم.

 

-ژنرال چاک والد جانشین فرمانده نیروهای آمریکا

-ژنرال چاک والد جانشین فرمانده نیروهای آمریکا

ژنرال چاک والد جانشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا (۲۰۰۶): وزیر خارجه اوباما گفت که ما باید تمرکز خود را روی چین ببریم؛ وقتی تمرکز خود را به جای خاورمیانه که مرکز بحرانهاست متمرکز کنیم، از آن منحرف می‌کنیم به نتایج بدی می‌رسیم.

توافقات دوجانبه‌یی با رژیم که این روزها مطرح می‌شود خیلی کلی و مبهم است و این نگران‌کننده است و این به‌خاطر فقدان یک سیاست درست و اصولی است.

توافق با رژیم بر سرموضوع هسته‌یی مسخره است. آنها به‌هیچ توافقی پایبند نیستند به‌خصوص که به‌غنی‌سازی ۷۰درصدی دست یافته‌اند.

کشورهای عرب منطقه نیز از توافق آمریکا و رژیم ابراز ناراحتی می‌کنند. ما نمی‌توانیم از یک رویکرد قاطعانه با رژیم چشم بپوشیم.

موضوع دیگر در رابطه با ایران موضوع سازمان مجاهدین و فعالیت‌های بسیار مؤثری است که انجام می‌دهند. زیبایی مجاهدین در این است که هیچ‌گاه از مبارزه و نبرد دست نکشیده‌اند.

خبر خوب وجود یک آلترناتیو آماده است در برابر رژیم رو به زوال ملاها و ما نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم.

شیطان‌سازی علیه مجاهدین در مرکز اقدامات رژیم قرار دارد، زیرا رژیم به‌شدت احساس خطر می‌کند.

 

سفیر میچل ریس مدیر سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه آمریکا (۲۰۰۵)

-سفیر میچل ریس مدیر سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه آمریکا (۲۰۰۵)

سفیر میچل ریس مدیر سیاست‌گذاری وزارت‌خارجه آمریکا (۲۰۰۵): این رژیم مطلقاً نامشروع است و ما هر روز با خیزشهای مردمی در ایران مواجه هستیم

این تصور که این رژیم اصلاح شود باطل است. مسأله این است که ما چه کار باید بکنیم در تسریع سرنگونی این رژیم؟ ما تاریخچه‌یی از نقض حقوق‌بشر توسط این رژیم را داریم که همه دولتها و مجامع بین‌المللی باید آن را محکوم کنند.

ما باید سپاه پاسداران و بسیج و سردمداران رژیم و فساد آنها را افشا کنیم. ما باید آنها را مورد تحریم قرار دهیم این البته رژیم را ساقط نمی‌کند، اما تضعیف می‌کند.

من دکترین کارتر را در رابطه با این رژیم مطرح می‌کنم که از مقاومت ایران حمایت کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c6bfbea-ca05-44a4-9158-3c566be8d33b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات